O trybie multiplayer w grze Gears of War
W najnowszym numerze magazynu Electronic Gaming Monthly pojawił się obszerny artykuł dotyczący Gears of War, w którym m.in. zaprezentowano szczegółowe informacje dotyczące zaimplementowanego w grze trybu multiplayer.
W najnowszym numerze magazynu Electronic Gaming Monthly pojawił się obszerny artykuł dotyczący Gears of War, w którym m.in. zaprezentowano szczegółowe informacje dotyczące zaimplementowanego w grze trybu multiplayer.
W Gears of War dostępne będą trzy warianty zmagań wieloosobowych. W rozgrywce weźmie udział maksymalnie osiem osób, podzielonych na dwie drużyny:
- Warzone – tradycyjna drużynowa jatka, w której przede wszystkim liczy się skuteczność w eksterminacji przeciwników.
- Assassination – eksterminacja żołnierzy ma tu mniejsze znaczenie. Aby odnieść zwycięstwo, gracze muszą koncentrować się na próbie zabicia przywódcy drużyny wroga.
- Execution – aby uzyskać punkty za zabicie wroga, musimy przeprowadzić na nim egzekucję.
Bardzo ciekawie prezentuje się zwłaszcza tryb egzekucji, który ma związek ze specyficznym sposobem przechodzenia żołnierzy na tamten świat. Każdy powalony przez wroga członek drużyny zaczyna się wykrwawiać. Jeśli w określonym z góry czasie uda nam się ożywić konającego, powróci on do walki w pełni sił. Jeśli gracz spóźni się z interwencją medyczną, ranny zginie, a przeciwnicy otrzymają punkt za „egzekucję”.
W podstawowej wersji gry Gears of War zobaczymy osiem map przystosowanych do walk drużynowych. Każda z plansz charakteryzować będzie się odmiennymi atrakcjami. Na przykład w opuszczonej posiadłości walczący znajdą chwilowe schronienie za kanapami, które będą rozsypywać się pod gradem kul, natomiast na stacji benzynowej zobaczymy sporo łatwopalnych materiałów, wprowadzających do akcji niezłe zamieszanie. Ciekawie prezentuje się też dworzec kolejowy, gdzie przejeżdżający z ogromną szybkością pociąg zabije wszystkich żołnierzy, jacy staną mu na drodze.
Najnowszy numer Electronic Gaming Monthly przynosi też kilka informacji dotyczących rankingu. Gracz będzie zdobywać punkty nie tylko za zabijanie wrogów, ale również za przywracanie do życia członków drużyny, uderzenia w zwarciu, fragi zdobyte przy pomocy piły łańcuchowej, strzały w głowę z użyciem karabinu snajperskiego, itp.
Gears of War zadebiutuje 12 listopada bieżącego roku.