O alternatywnym zakończeniu gry Peter Jackson's King Kong
Musiało minąć pięć tygodni od premiery gry Peter Jackson’s King Kong, aby koncern UbiSoft podzielił się informacją o jej alternatywnym zakończeniu. Wiadomość ta skierowana jest oczywiście do tych, którzy ukończyli już wspomniany program lub oglądali film. Jeśli nie chcesz znać losów wielkiej małpy, omiń ją szerokim łukiem.
Musiało minąć pięć tygodni od premiery gry Peter Jackson’s King Kong, aby koncern UbiSoft podzielił się informacją o jej alternatywnym zakończeniu. Wiadomość ta skierowana jest oczywiście do tych, którzy ukończyli już wspomniany program lub oglądali film. Jeśli nie chcesz znać losów wielkiej małpy, omiń ją szerokim łukiem.
Dzięki drugiemu zakończeniu, gracz może być świadkiem optymistycznej wersji wydarzeń, w której King Kong nie tylko nie ginie, ale zostaje z powrotem odstawiony na tajemniczą wyspę. Aby je zobaczyć należy ukończyć normalnie grę, a później jeszcze raz rozegrać dowolne mapy, uzyskując w sumie 250 tysięcy punktów. Oprócz alternatywnego zakończenia, udostępnione zostaną także inne dodatki: galeria grafik koncepcyjnych, wywiady z Peterem Jacksonem i Phillipą Boyens, kinowy trailer King Konga oraz filtr sprawiający, że gra przypomina stary film.
Wprowadzenie alternatywnego zakończenia to pomysł Petera Jacksona. Nowozelandzki reżyser chciał w ten sposób sprawić, aby ludzie na całym świecie nie kojarzyli King Konga tylko i wyłącznie ze wzruszającą sceną śmierci na końcu filmu. Michel Ancel, który nadzorował elektroniczno-rozrywkowy projekt, bez wahania przystał na taką propozycję.
W Peter Jackson’s King Kong gracz wcieli się w rolę scenarzysty Jacka Driscolla, który wraz z ekipą wiernych towarzyszy trafia na fantastyczną wyspę, gdzie najwyraźniej czas stanął w miejscu. Żyją tam bowiem dinozaury, a nad całą menażerią pieczę trzyma olbrzymi goryl – tytułowy król małp.
Akcję obserwujemy zarówno z perspektywy pierwszej, jak i trzeciej osoby. W zależności od tego, kto jest aktualnie głównym bohaterem (program umożliwia również sporadyczne wcielenie się w King Konga), położenie kamery zmienia się, aby ułatwić graczowi orientację. Fabuła programu jest ściśle powiązana z filmem co sprawia, że wydarzenia w gry następują po sobie w ściśle określonym porządku. Przykładowo, gracz sterując postacią Jacka musi unikać ataku tyranozaura i odciągać go od reszty drużyny tak, aby pozostali naukowcy uporali się z otwarciem olbrzymiej bramy. Kiedy zadanie zostanie wykonane, automatycznie stajemy się King Kongiem, który w krótkim pojedynku musi pozbyć się dinozaura. Ciągłe zmiany tego typu powodują, że opowieść zmienia się w zawrotnym tempie, ale jest również liniowa aż do bólu. Producent gry – koncern UbiSoft – zadbał, aby gracz miał duże pole manewru podczas nierównej walki z ogromnymi stworami. Program kładzie ogromny nacisk na interakcję z otoczeniem, a także z członkami naszej drużyny. Użytkownik może podnosić walające się tu i ówdzie bronie, aby pomóc sobie w walce, może również wręczyć je kompanom, jak również zapalić je i z ich pomocą wywołać pożar w najbliższej okolicy.
Więcej informacji na temat Peter Jackson’s King Kong znajdziesz w naszej Encyklopedii Gier.