autor: Michał Kułakowski
Nowy Unreal Tournament – twórcy przedstawiają pierwsze grafiki koncepcyjne
Twórcy najnowszej odsłony serii Unreal Tournament, która oficjalnie została zapowiedziana w maju tego roku, przedstawili pierwsze grafiki koncepcyjne z gry. Wypowiedzieli się również na temat trybów rozgrywki, jakie stopniowo będą wprowadzane do tytułu.
W maju informowaliśmy o zaskakujących wieściach płynących ze studia Epic Games. Deweloper zdecydował się wskrzesić swoją kultową serię sieciowych FPS-ów, której ostatnia część pojawiła się w sklepach w 2007 roku. Nowy Unreal Tournament ma zostać udostępniony graczom całkowicie za darmo. Zamierzeniem autorów gry jest to, by jej współtwórcami byli fani. Dlatego otrzymają oni potężne narzędzia moderskie oraz możliwość sprzedawania własnych kreacji. Epic Games w zamian będzie otrzymywać procent zysków od tych transakcji, zarabiając w ten sposób na swoim dziele.
Twórcy kładą duży nacisk na komunikację z graczami, toteż regularnie informują o postępach w produkcji na oficjalnym blogu gry. Chociaż realne prace nad Unreal Tournament zaczęły się zaledwie dwa miesiące temu, dzięki otwartości Epic Games mogliśmy zobaczyć już fragment rozgrywki z wczesnego prototypu. Dziś studio przedstawiło natomiast wstępne szkice i grafiki koncepcyjne, zawierające projekty postaci oraz poziomów. Wśród bohaterów znajdziemy np. zielonoskórego przedstawiciela obcej rasy Skaarj, pełniącej ważną rolę w uniwersum Unreal.
W towarzyszącym wpisowi podcaście deweloperzy wypowiedzieli się również na temat dostępnych trybów rozgrywki. Na samym początku planują oni udostępnienie jedynie standardowego deathmatchu. Kolejne warianty zabawy, takie jak capture the flag czy onslaught, będą pojawiały się stopniowo po premierze.
Unreal Tournament ukaże się wyłącznie na komputerach PC, korzystających z systemu Mac OS, Windows oraz Linux. Gra będzie powrotem do klasycznej formuły sieciowych fps-ów, reprezentowanej przez tytuły, takie jak Quake III: Arena czy klasyczny Unreal Tournament z 1999 roku.