Unreal Tournament – wersja pre-alfa dostępna do pobrania [aktualizacja]
W sieci udostępniono do pobrania nieoficjalną wersję pre-alfa gry Unreal Tournament. Jest to zaledwie prototyp, w którym brakuje mnóstwa elementów i roi się od błędów, jednak może on zapewnić trochę zabawy i dać pojęcie o tym, w jakim kierunku zmierza studio Epic Games. Tytuł podlega nieustannym zmianom, otrzymując kolejne buildy co kilka dni. [Aktualizacja: Pliki zostały wycofane z powszechnego obiegu]
Aktualizacja: Niestety, masowe zainteresowanie prototypem Unreal Tournament ze strony mediów i graczy, którzy pobierali grę jedynie dla rozrywki, a nie dla wsparcia wysiłku jej twórców, sprawiło, że wczesne buildy przestały być dostępne. Niewykluczone jednak, że produkcja jeszcze pojawi się w sieci.
- Producent/wydawca: Epic Games
- Gatunek: sieciowy arena-FPS na modelu free-to-play
- Platformy sprzętowe: PC
- Termin premiery: nie wcześniej niż w 2016
Choć studio Epic Games rozpoczęło prace nad nim zaledwie trzy miesiące temu, możemy już pobrać i wypróbować nowe wcielenie Unreal Tournament, powstające jako gra free-to-play. Niemniej, mamy tu do czynienia z wersją pre-alfa, która zawiera jedynie minimum niezbędnej zawartości (brakuje np. mnóstwa obiektów graficznych) i jest przy tym jeszcze pełna błędów. Prototyp został udostępniony, aby pozwolić graczom współuczestniczyć w tworzeniu tego sieciowego FPS-a niemal od samego początku. Obecnie można cieszyć się – o ile przymknąć oko na braki i bugi – kilkoma mapami i trybem deathmatch (zarówno drużynowym, jak i w klasycznym wariancie „wszyscy na wszystkich”), jednak w sieci zaczęły już pojawiać się add-ony tworzone przez fanów, z nowymi arenami na czele.
Jeśli jesteście zainteresowani przetestowaniem omawianej produkcji, udajcie się pod ten adres i otwórzcie plik UT-WINDOWS-06645b9.rar.torrent w swoim kliencie sieci P2P. Rozpoczniecie w ten sposób pobieranie najnowszego buildu, ważącego obecnie nieco ponad 700 MB, w wersji na systemy operacyjne Windows. Plik uruchamiający grę znajdziecie pod ścieżką: WindowsNoEditor/UnrealTournament/Binaries/Win64/.
Oprócz małego poletka, na którym można bawić się samotnie, przyzwyczajając się do sterowania i dostosowywując ustawienia, twórcy udostępnili siedem serwerów w różnych częściach świata, mogących gościć po szesnastu graczy naraz. Tym samym zmagać się może raptem 112 osób jednocześnie, a to sprawia, że niełatwo jest znaleźć sobie miejsce do zabawy z żywymi przeciwnikami.
Rozgrywka jest dosyć chaotyczna (choćby z powodu problemów z wyświetlaniem pocisków i trafień), jednak już teraz potrafi dostarczyć sporo rozrywki, a na dodatek silnie czuć tutaj ducha serii Unreal Tournament. Areny są małe, co przy przebywających na nich szesnastu graczach powoduje, że starcia stają się bardzo dynamiczne i emocjonujące. Co więcej, zaimplementowano niemal cały kultowy arsenał z poprzednich odsłon. Na koniec wspomnę jeszcze, że dzięki graficznemu minimalizmowi produkcja chodzi nie najgorzej na wysokich ustawieniach nawet na kilkuletnim komputerze (testowałem ją na specyfikacji AMD Athlon II X3 425 2,70 GHz, 3 GB RAM, GeForce 9600 GSO 768 MB).
Omawiana pozycja powstaje wyłącznie z myślą o pecetach. Komunikaty występujące w grze mówią o jeszcze kilku latach produkcji, zanim tytuł zostanie ukończony, zatem finalnej wersji nowego Unreal Tournament powinniśmy oczekiwać nie wcześniej niż w 2016 roku.