Nowy Tomb Raider z trybem wieloosobowym?
Plotki na temat nowej odsłony marki Tomb Raider przewijały się w branżowych mediach już kilkukrotnie. Niektóre z nich sugerowały, że wraz nią przygody Lary Croft czekać będą dosyć istotne zmiany. Z ogłoszenia o pracę zamieszczonego w sieci przez firmę Crystal Dynamics wynika, że być może jedną z nowości będzie opcja rozgrywki wieloosobowej.
Plotki na temat nowej odsłony marki Tomb Raider przewijały się w branżowych mediach już kilkukrotnie. Niektóre z nich sugerowały, że wraz nią przygody Lary Croft czekać będą dosyć istotne zmiany. Z ogłoszenia o pracę zamieszczonego w sieci przez firmę Crystal Dynamics wynika, że być może jedną z nowości będzie opcja rozgrywki wieloosobowej.
W ogłoszeniu czytamy, że wymienione studio deweloperskiego poszukuje doświadczonego projektanta, który mógłby zająć się produkcją wysokobudżetowej gry przeznaczonej na konsole Xbox 360 i PlayStation 3. Od kandydata oczekuje się, że będzie w stanie wykreować stojący na wysokim poziomie multiplayer. Mając na uwadze fakt, że Crystal Dynamics w ostatnim czasie zajmowało się tak naprawdę wyłącznie developingiem marki Tomb Raider, to właśnie nowy rozdział w historii Lary Croft wydaje się być najbardziej prawdopodobnym rozwiązaniem tej zagadki. Istnieje szansa, że twórcy zaprezentują za jego sprawą prequel w stosunku do wszystkich dotychczasowych odsłon serii.
Pod pojęciem multiplayer może się tak naprawdę ukrywać wiele rozwiązań. W przypadku Tomb Raider najbardziej logicznym wydaje się być kooperacja. Umieszczenie w grze pomocnika Lary, w którego wcielałby się nasz kolega (bądź sztuczna inteligencja w trybie dla pojedynczego gracza), byłoby zagrywką nie tylko logiczną, ale również idącą z duchem czasu. Tego typu pomysły święcą ostatnio triumfy w świecie elektronicznej rozrywki (m.in. Prince of Persia, Resident Evil 5 i Enslaved).
Jeszcze kilka miesięcy temu mogliśmy sądzić, że pieczę nad nowym Tomb Raider sprawować będzie Toby Gard, twórca postaci seksownej pani archeolog. Według plotek miał to być wybór zarówno ówczesnego Eidosa (obecnie Square Enix Europe), jak i samego Square Enix. W połowie września tego roku dowiedzieliśmy się jednak, że po raz kolejny zdecydował się on jednak opuścić szeregi Crystal Dynamics i otworzyć własny biznes.
Przypominamy, że ostatnią odsłoną cyklu był wydany pod koniec zeszłego roku Tomb Raider: Underworld. Produkcja zaprojektowana w wersjach na PC, Xboksa 360, PlayStation 3, PlayStation 2, Wii i Nintendo DS spotkała się z dobrym przyjęciem ze strony zarówno krytyków, jak i fanów, którzy nabyli około 2,5 miliona egzemplarzy gry.