Nowy projekt z GSC Game World
Firma GSC Game World, twórca m.in. znanego RTS-a, Cossacks: European Wars, ujawniła, że pracuje nad grą z gatunku „first-person shooter” zatytułowaną FireStarter.
Firma GSC Game World, twórca m.in. znanego RTS-a, Cossacks: European Wars, ujawniła, że pracuje nad grą z gatunku „first-person shooter” zatytułowaną FireStarter.
Akcja toczy się w roku 2010 i skupia się wokół tytułowej maszyny FireStarter. Jest to urządzenie, dzięki któremu ludzie mogą na chwilę uciec od otaczającej rzeczywistości i pograć w wirtualnej rzeczywistości. Niestety dla naszego bohatera rozgrywka zamieniła się w prawdziwy koszmar. Maszynę zainfekował wirus, który całkowicie zmienił zasady panujące w wirtualnym świecie, czyniąc je śmiertelnie niebezpiecznymi dla użytkownika. Aby uciec musi ukończyć całą grę w ciągu 48 godzin.
Rozgrywka jak w typowych przedstawicielach tego gatunku skupia się na wykonywaniu określonych fabułą zadań, eliminowaniu zastępów przeciwników i przechodzeniu kolejnych, coraz trudniejszych poziomów. Na początku gry możemy wybrać swojego bohatera z pięciu postaci, m.in. soldier, agent, gangster. Każda posiada swoje charakterystyczne cechy i umiejętności, od których będzie zależał sposób wykonywania kolejnych zadań. Za zabicie określonej ilości przeciwników, czy przejście poziomu, otrzymamy specjalne punkty doświadczenia, dzięki którym będzie można rozwijać umiejętności bohatera. Do przejścia czeka 16 poziomów umiejscowionych w czterech światach. Podczas gry zmierzymy się z 20 typami przeciwników i będziemy mogli używać 20 typów broni oraz unikalnych artefaktów (np. guard bot czy time jumper). Oprócz trybu single player, FireStarter będzie posiadał tryb multiplayer pozwalający na rozgrywkę do ośmiu osób w sieci lokalnej i Internecie (kilka trybów, m.in. deathmatch oraz cooperative).
Za przedstawienie naszych zmagań będzie odpowiadał zaawansowany trójwymiarowy silnik graficzny wykorzystujący możliwości najnowocześniejszych kart graficznych opartych na chipsetach GeForce 3 i 4 (modele postaci posiadające powyżej 5,000 polygonów, T&L, dynamiczne cieniowanie i oświetlenie, itp.).
FireStarter ma zostać wydany na przełomie 2002/2003. Wydawcą jest firma Russobit-M. Oficjalna strona gry.