autor: Arkadiusz Wasilonek
FireStarter „złoty” i wyłącznie dla systemów Windows XP/2000
FireStarter to najnowsza produkcja ukraińskiej grupy GSC Game World, twórców m.in. Codename: Outbreak i Cossacks: European Wars. W dzisiejszym dniu autorzy podali do wiadomości, że gra została ozłocona i niedługo powinna trafić na sklepowe półki. Zapewne wielu graczy bardzo ucieszyła ta wiadomość, lecz z przykrością informujemy, że gra prawdopodobnie nie będzie współpracować z systemami operacyjnymi innymi niż Windows 2000 i Windows XP. Niekompatybilność z platformami Windows 95, 98 i ME autorzy tłumaczą "osobliwościami technicznymi" związanymi z grą.
FireStarter to najnowsza produkcja ukraińskiej grupy GSC Game World, twórców m.in. Codename: Outbreak i Cossacks: European Wars. W dzisiejszym dniu autorzy podali do wiadomości, że gra została ozłocona i niedługo powinna trafić na sklepowe półki. Zapewne wielu graczy bardzo ucieszyła ta wiadomość, lecz z przykrością informujemy, że gra prawdopodobnie nie będzie współpracować z systemami operacyjnymi innymi niż Windows 2000 i Windows XP. Niekompatybilność z platformami Windows 95, 98 i ME autorzy tłumaczą "osobliwościami technicznymi" związanymi z grą.
FireStarter jest połączeniem futurystycznego shootera FPP z elementami RPG. Pomimo tendencji twórców tego typu gier do powielania już wiele razy sprawdzonych scenariuszy, tym razem programiści postanowili odejść od stereotypów i zaserwować nam sporą dawkę oryginalności.
"Virtual Reality May Become Your Way To Hell" - tak przedstawia się tekst reklamowy gry i bardzo dobrze odwzorowuje jej główny motyw. Otóż nasza przygoda zaczyna się, kiedy budzimy się zamknięci w środku tytułowej maszyny zwanej FireStarterem. Niedługo potem zdajemy sobie sprawę z tego, że po awarii komputera zostaliśmy wciągnięci do wirtualnego świata i będziemy musieli stawić czoła atakom serwowanym z jego strony. Chociaż jesteśmy w wirtualnej przestrzeni, niebezpieczeństwo jest tak samo groźne jakby akcja miała miejsce naprawdę.
W grze będziemy mogli wcielić się w rolę jednego z 5 bohaterów, m. in. w rolę policjanta, mutanta lub cyborga. Każdy z bohaterów będzie posiadał inne umiejętności oraz atrybuty, co umożliwi ukończenie poszczególnych etapów na różne sposoby, a także ma spowodować, że gracze po przejściu całej gry chętnie wrócą do niej jeszcze raz.
Gra oferuje nam 4 bogate światy, w sumie 16 dużych poziomów przepełnionych różnymi rodzajami potworów i unikalnymi artefaktami. Jeżeli chodzi o uzbrojenie, autorzy postanowili przygotować aż 20 w pełni zróżnicowanych typów broni rozrzuconych po całej grze. AI komputerowych przeciwników będzie stać na bardzo wysokim poziomie, powodującym, że potwory będą np. próbowały atakować nas w grupach. Na graczy czeka także szeroko rozbudowany tryb multiplayer z wieloma ciekawymi opcjami rozgrywki.
Na potrzeby gry został zrobiony specjalny silnik obsługujący wszystkie możliwości DirectX 8 i 9, o czym na pewno przekonają się właściciele akceleratorów grafiki z wyższych półek. Zapraszam do obejrzenia screenów z gry, które zapowiadają się bardzo obiecująco.
Autorzy twierdzą, że rozgrywka będzie zapierać dech w piersiach swoją dramaturgią i intensywnością, ponieważ na ukończenie całej gry będziemy mieli czas ograniczony do 48 godzin. Oto kilka dodatkowych materiałów dotyczących gry: