autor: Szymon Liebert
Nowy film na temat Wiedźmina 2
W sieci pojawił się drugi filmowy dziennik deweloperski z gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów, dzięki któremu dowiedzieliśmy się, że studio CD Projekt RED szykuje kilka niespodzianek. W oczekiwanej kontynuacji serii gracze będą mogli przykładowo zaimportować zapisane stany gry z pierwowzoru i w ten sposób wpłynąć w pewien sposób na fabułę nowej przygody.
W sieci pojawił się drugi filmowy dziennik deweloperski z gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów, dzięki któremu dowiedzieliśmy się, że studio CD Projekt RED szykuje kilka niespodzianek. W oczekiwanej kontynuacji serii gracze będą mogli przykładowo zaimportować zapisane stany gry z pierwowzoru i w ten sposób wpłynąć w pewien sposób na fabułę nowej przygody.
Podobne rozwiązanie znamy z Mass Effecta 2, stworzonego przez BioWare. Nazwa kanadyjskiego studia pojawia się zresztą w filmie w kontekście postaci niezależnych. W drugim Wiedźminie kompanów nie będziemy kontrolować i nie wpłyniemy na ich rozwój. Będą oni naprawdę osobnymi bohaterami, których obecność (lub brak) wpłynie diametralnie na rozwój wydarzeń.
Ekipa z polskiego studia mówi, że fabuła Wiedźmina 2 będzie nieco krótsza od tej znanej z „jedynki", ale za to o wiele bardziej intensywna i przemyślana. Podobno nie spotkamy prawie żadnych questów „kurierskich” (polegających na bieganiu od jednej postaci do drugiej), zamiast których otrzymamy konkretne i ciekawe historie, dotyczące także zwykłych ludzi.
Duszą Wiedźmina 2 będą właśnie postacie – zarówno osoby znaczące dla fabuły jak i zupełnie „drugorzędne”. Autorzy piszą dialogi uwzględniając perspektywę każdego rozmówcy, aby bohaterowie byli wiarygodni, a ich działania logicznie uzasadnione. W większości rozmów otrzymamy sporo czasu na wybór odpowiedzi, ale czasem trzeba będzie się spieszyć.
Sama gra nie będzie wymagała znajomości książek i pierwszej części serii. Podczas nowej przygody między innymi spróbujemy przywrócić Geraltowi pamięć, co oczywiście będzie bolesnym doświadczeniem. Fabuła ma być nieliniowa - także na poziomie relacji towarzyskich. Romanse bohatera nie będą zwykłymi mini-gierkami, ale uzasadnionymi fabularnie zdarzeniami.
Pecetowy Wiedźmin 2 zostanie wydany najwcześniej w pierwszym kwartale 2011 roku. Autorzy produkcji wielokrotnie dawali do zrozumienia, że myślą o przeniesieniu gry na konsole.