autor: Radosław Grabowski
Nowoczesna grafika (Unreal Engine 3) + zaawansowana fizyka (NovodeX) = RoboBlitz
Podłączeni do Internetu posiadacze konsol Xbox i Xbox 360 mogą za pośrednictwem serwisu Xbox Live Arcade pobierać z Sieci rozmaite gry, które są jednakże zazwyczaj niezbyt skomplikowanymi w formie i treści zręcznościówkami lub zabawami logicznymi. Zatem w tym gronie zdecydowanie wyróżni się pozycja pt. RoboBlitz, powstająca w oparciu o technologię Unreal Engine 3 i NovodeX.
Podłączeni do Internetu posiadacze konsol Xbox i Xbox 360 mogą za pośrednictwem serwisu Xbox Live Arcade pobierać z Sieci rozmaite gry, które są jednakże zazwyczaj niezbyt skomplikowanymi w formie i treści zręcznościówkami lub zabawami logicznymi. Zatem w tym gronie zdecydowanie wyróżni się pozycja pt. RoboBlitz, powstająca w oparciu o technologię Unreal Engine 3 i NovodeX.
Omawiany projekt znano wcześniej pod nazwą RoboHordes, gdyż został zaprezentowany podczas Game Developers Conference 2005 (vide news z 11 marca 2005). Wtedy całość była tylko technologiczną demonstracją, ale teraz developerzy z firmy Naked Sky Entertainment wyrażają się na niniejszy temat dość konkretnie. Premiery gotowego produktu powinniśmy spodziewać się wiosną przyszłego roku – wielkość programu oscylować ma w granicach 50 MB, więc użytkownicy systemu Xbox Live Arcade pobiorą go błyskawicznie.
Zabawa traktować będzie o futurystycznych walkach ciężko uzbrojonych robotów i zaoferuje prawdziwą ucztę wizualną. Warto zauważyć, iż na oficjalnej stronie twórców obok logo Xbox 360 i Xbox Live widnieje również symbol PC, a zatem być może posiadacze komputerów osobistych doczekają się gry RoboBlitz w tym samym czasie, co właściciele konsol.