autor: Szymon Liebert
Nowe przygody Lary Croft trafiają na peceta i PlayStation 3
Gra Lara Croft and the Guardian of Light trafiła na komputery osobiste i konsolę PlayStation 3. Produkcja studia Crystal Dynamics była do tej pory dostępna wyłącznie na Xboksie 360 i stała się jednym z jaśniejszych punktów tegorocznej edycji akcji Summer of Arcade. Poboczne przygody znanej archeolożki różnią się od serii Tomb Raider, ale na szczęście jest to zaletą.
Gra Lara Croft and the Guardian of Light trafiła na komputery osobiste i konsolę PlayStation 3. Produkcja studia Crystal Dynamics była do tej pory dostępna wyłącznie na Xboksie 360 i stała się jednym z jaśniejszych punktów tegorocznej edycji akcji Summer of Arcade. Poboczne przygody znanej archeolożki różnią się od serii Tomb Raider, ale na szczęście jest to zaletą.
Guardian of Light jest dostępny na Steamie za 15 euro. Polscy posiadacze PS3 będą musieli poczekać na dzisiejszą aktualizację PlayStation Store, która nastąpi za kilka godzin (gra pojawiła się w amerykańskiej wersji sklepu). Tytuł powinien kosztować 47 złotych. Pozostaje pytanie o to czy inne gry z Summer of Arcade, w tym świetny Limbo, mają szansę trafić na inne platformy niż Xbox 360.
Tomb Raider to jedna z ważniejszych serii ostatnich dwóch dekad. Niestety kolejne odsłony przygód Lary nie wnosiły nic nowego do gatunku i po prostu stawały się coraz bardziej przeciętne. Studio Crystal Dynamics przejęło pieczę nad marką kilka lat temu i przyniosło odświeżenie. Lara Croft and the Guardian of Light jest tego najlepszym przykładem.
Nowa produkcja trafiła do sprzedaży tylko w dystrybucji elektronicznej więc twórcy mogli eksperymentować. Dzięki temu nie otrzymaliśmy kolejnej gry TPP, ale platformówkę z dużą porcją strzelania i akcją ukazaną z góry. Lara w dalszym ciągu przemierza podziemia (Świątynię Światła) i szuka artefaktów, przy okazji niechcący budząc do życia złowrogie siły.
Najważniejszą nowością w Guardian of Light jest tryb kooperacji, w którym drugi gracz wciela się w pradawnego wojownika Majów. Każda z postaci – Lara i Totec – dysponuje unikalnym zestawem umiejętności, a konstrukcja poziomów wymusza współpracę. Pomysł wydaje się naprawdę udany – wersja gry z Xboksa 360 zdobyła właściwie tylko wysokie oceny w recenzjach.