Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 listopada 2022, 14:33

Nowe Pokemony pobiły rekord sprzedażowy [Aktualizacja: wielu graczy walczy o refund]

Pokemon Scarlet i Violet pobiły rekord serii. Graczy nie obchodzą problemy techniczne i opinie recenzentów – kupują grę na potęgę.

Źródło fot. Nintendo
i

Wielu graczy podejmuje próbę odzyskania pieniędzy wydanych na grę, powołując się na problemy techniczne, jakie rodzi granie w Pokemon Scarlet i Pokemon Violet. Niektórzy z nich odnoszą pod tym względem pewne sukcesy (dotyczy to przeważnie cyfrowego wydania). Na problemy napotykają za to osoby kontaktujące się z europejskim supportem. Sytuacja jest jednak na tyle dynamiczna, że każdy przypadek wymaga indywidualnego podejścia.

Premiera nowej generacji Pokemonów odbyła się 6 dni temu. Od tego czasu, pomimo dość niepochlebnych ocen wystawionych przez recenzentów, duet Scarlet i Violet zdążył ustanowić nowy rekord popularności dla serii.

Jak donosi oficjalna strona Nintendo, gry Pokemon Scarlet i Pokemon Violet sprzedały się łącznie w 10 milionach egzemplarzy na całym świecie w ciągu trzech dni od premiery, zostawiając w tyle poprzednie odsłon cyklu.

Podobny sukces obie gry osiągnęły w rodzimej Japonii, gdzie sprzedały się w ponad 4 milionach egzemplarzy, uzyskując status najlepiej sprzedających się części cyklu po trzech dniach od premiery. Z kolei w Wielkiej Brytanii łączna liczba nabytych egzemplarzy w pierwszych trzech dniach od premiery była niższa jedynie od rezultatu kultowych odsłon Sun i Moon (via Eurogamer).

Nowe Pokemony pobiły rekord sprzedażowy [Aktualizacja: wielu graczy walczy o refund] - ilustracja #1
Źródło: Nintendo

Sukces nie był do końca niespodziewany – wskazywała na to już najwyższa liczba przedpremierowych zamówień w historii serii. W jego osiągnięciu nie przeszkodziły nawet słabsze recenzje Scarlet i Violetśrednia ocen spadła ostatnio do 76/100, a jedynie 56% krytyków poleca zakup gry.

Biorąc pod uwagę problemy techniczne, które zaważyły na gorszych ocenach, konsumenci jednoznacznie dali twórcom do zrozumienia, że to, jak gra działa, nie znaczy dla nich tyle, co ambitne innowacje. Jak odbije się to na jakości kolejnych części serii? Czas pokaże.

Sonia Selerska

Sonia Selerska

Swoją przygodę z zawodowym pisaniem dla GRYOnline.pl rozpoczęła w 2022 roku, ale od zawsze interesowała się wszelkimi formami słowa pisanego. Studentka kierunku Film i Multimedia na specjalizacji Tworzenie Gier Wideo, głęboko śledzi zacierającą się granicę między tymi dwoma światami. Czasami wstydliwie docenia przerost formy nad treścią. W przypadku mediów częściej niż rzadziej wchodzi w skrajności; nigdy nie może wybrać między filmami dokumentalnymi i horrorami a cozy grami, symulatorami życia i animacjami. Częściej niż przy tytułach AAA znajdziecie ją przy oldskulowych konsolach i perełkach indie. Wolny czas poświęca swojej miłości do mody i szeroko pojętej sztuki. Uważa, że fabuła to najważniejszy element gry, a najlepsze historie to te, które czerpią z życia codziennego.

więcej