autor: Grzegorz Sadziński
Nowe informacje o StarCraft II: Heart of the Swarm
Przez bardzo długi czas o firmie Blizzard pisaliśmy głównie w odniesieniu do Diablo III. Ostatnie tygodnie przyniosły jednak sporą ilość informacji dotyczących dodatku do StarCraft II - Heart of the Swarm.
Rozgrywka multiplayer – zmiany w rasach
Jednym z najbardziej interesujących elementów dodatku Heart of the Swarm jest to, jaki wpływ będzie on miał na tryb multiplayer i rozgrywki e-sportowe. Producent gry, Dustin Browder, postanowił podzielić się informacjami na temat stanu nowych jednostek i ewentualnych zmian względem ich pierwotnego ogłoszenia w czasie zeszłorocznego BlizzConu.
Najwięcej problemów twórcom StarCraft II przysparzają Terranie. Okazuje się, że zaprezentowane pod koniec zeszłego roku jednostki nie sprawdzają się, dlatego usunięto Shreddera, a Warhound walczy o pozostanie w grze. Pierwsza z nich okazała się zbyt trudna do odpowiedniego użycia przez graczy, a jej możliwości niemal natychmiastowego niszczenia robotników sprawiały, że była ona za mocna. Warhound jest tylko małym Thorem przez co nie rozwija możliwości strategicznych Terran. Jakich kroków możemy spodziewać się ze strony twórców Heart of the Swarm, aby rasa zyskała nowe możliwości w dodatku? Blizzard rozważa wprowadzenie wyrzutni pocisków dalekiego zasięgu, która miałaby zwiększyć dynamikę starć w grach Terran vs. Terran, przez niszczenie czołgów oblężniczych, a także miny przeciwlotniczej dla Thora (jeśli ten pozostanie w grze), która pozwoli mu na obronę trudno dostępnych dla tej jednostki miejsc. Skuteczność i wszechstronność Terran w Wings of Liberty jest powodem sporych problemów przy próbie zmiany ich w Heart of the Swarm.
Protosi to druga w kolejności najbardziej zmieniona od czasów BlizzConu 2011 rasa w Heart of the Swarm. Mimo, że Oracle pozostał w grze, interesujący pod względem działania Replicant został z niej usunięty. Po zwiększeniu zasięgu ataku Feniksów w Wings of Liberty, nie miał również racji bytu Tempest, który był okrętem zadającym obszarowe obrażenia jednostkom latającym. Twórcy gry postanowili zmienić jego funkcjonowanie i obecnie jest on jednostką oblężniczą z dużym zasięgiem, która może atakować zarówno cele naziemne jak i latające. Dustin Browder podkreślił również, że trwają eksperymenty związane z umiejętnościami Nexusa - przykładem jest możliwość zbiorowego przywołania jednostek ze wskazanego obszaru do naszego budynku.
Najmniejszych zmian od ogłoszenia w czasie trwania BlizzConu 2011 doczekała się rasa Zergów. Oblężniczy Swarm Host działa jak należy, zaś Viper otrzymał kilka nowych zdolności. Poza przyciąganiem wrogich oddziałów, będzie on mógł oślepiać jednostki biologiczne (takie jak piechota Terran czy Roache i Hydraliski), co spowoduje zmniejszenie ich zasięgu do 1 oraz otrzyma możliwość regeneracji swojej energii przez pochłanianie minerałów (powoduje to zablokowanie pola minerałów).
Funkcje Battle.net
Heart of the Swarm to także nowe funkcje związane z działaniem Battle.net. W blogu umieszczonym na łamach oficjalnej strony społecznościowej, Chris Sigaty podzielił się listą niektórych elementów, które mają zostać wprowadzone w okolicach premiery dodatku do StarCraft II.
Element, który przez bardzo długi czas wyczekiwany jest przez wszystkich graczy to zapowiedziana „Globalna Gra”, dzięki której będziemy mogli swobodnie wybrać region Battle.net na jakim chcemy grać. Dotychczasowy, przymusowy rozdział regionów w StarCraft II jest jednym z najbardziej krytykowanych rozwiązań Wings of Liberty.
Brak trybu LAN w StarCraft II bywa nieco frustrujący, szczególnie, jeśli problemy techniczne dają o sobie znać w czasie turniejów e-sportowych. Okazuje się, że Blizzard pracuje nad możliwością wznowienia gier z ich powtórek. W przypadku niefortunnej utraty połączenia, gracze będą mogli przewinąć swoją grę do feralnego momentu i kontynuować swoje starcie. Chris Sigaty zaznacza, że rozwiązanie to zostanie wprowadzone w momencie premiery najnowszego dodatku lub nieco później.
Dodatkowe, nieco pomniejsze aktualizacje to między innymi możliwość zmiany języka w kliencie gry (działające na podobnej zasadzie co obecnie w Diablo III) oraz możliwość prowadzenia starć nierankingowych, aby gracze mogli walczyć ze sobą bez obawy, że będzie miało to wpływ na ich pozycję w rankingu. Według twórców StarCraft II ma to pozwolić na bezstresowe ćwiczenie rozgrywki inną rasą lub próbowanie nowych rozwiązań w ścieżce rozwoju. Gracze bardzo długo o to prosili i wreszcie się doczekali - wraz z premierą Heart of the Swarm ma również pojawić się wsparcie dla klanów na Battle.net.
Wszystkie opisane zmiany związane z trybem multiplayer będą mieli okazję przetestować uczestnicy MLC Spring Championship, które odbywa się w dniach od 8 do 10 czerwca w Anaheim w Kalifornii, bowiem turniej odwiedzi Blizzard z wczesną wersją beta Heart of the Swarm.