autor: Michał Kowalski
Nowe gry twórców Alice: Madness Returns zostaną wydane jeszcze w tym roku
American McGee i jego studio, Spicy Horse, pracują nad trzema nowymi grami: BigHead BASH, Akaneiro: Demon Hunters i Jack and the Beanstalk (tytuł roboczy). Wszystkie zostaną wydane w tym roku i będą przeznaczone m.in. na platformy mobilne i portale społecznościowe.
American McGee, znany z takich gier jak American McGee’s Alice czy American McGee’s Grimm, i jego zespół deweloperski - Spicy Horse - planują wydanie w tym roku trzech nowych gier. Pomimo sukcesu Alice: Madness Returns, odniesionego na trzech głównych platformach sprzętowych (PC, PlayStation 3 i Xbox 360), zespół zapowiedział, że w ich nowe dzieła będzie można grać na platformach mobilnych, przez przeglądarki internetowe i portale społecznościowe:
Od roku zespół Spicy Horse pracuje nad nowymi produktami, przeznaczonymi na przeglądarki internetowe, serwisy społecznościowe i urządzenia mobilne. W tej chwili używamy silnika Unity 3D do stworzenia trzech nowych gier – wszystkie mogą zostać nazwane „zaawansowanymi grami rekreacyjnymi (ang. casual games – typ gier niewymagających od gracza dużej uwagi, wysiłku i czasu)” (...) W naszych najnowszych produkcjach staramy się połączyć te elementy gier społecznościowych, online, MMO czy free-to-play, które sprawiają, że są one jednymi z najszybciej rozwijających się segmentów branży rozrywki elektronicznej.
Spicy Horse planuje wydanie trzech gier – wszystkie będą miały premierę jeszcze w tym roku, pomimo różnego stopnia zaawansowania ich produkcji.
BigHead BASH
BigHead BASH będzie multiplayerową grą online, charakteryzującą się szybkim tempem i znaczną dynamiką rozgrywki. Miejscem akcji będzie gigantyczny sklep z zabawkami, w którym zostaną umieszczone zarówno licencjonowane, istniejące w rzeczywistości produkty (pochodzące z gier, książek, filmów czy komiksów), jak i oryginalne, stworzone przez studio Americana McGee przedmioty. Rozgrywka polegać będzie na zebraniu grupy zabawek, ulepszeniu ich i posłaniu do walki z przeciwnikami.
Tytuł dostępny będzie w niedalekiej przyszłości na portalu Facebook i innych społecznościowych serwisach. W produkcji jest także wersja gry przeznaczona na urządzenia mobilne.
Akaneiro: Demon Hunters
American McGee znany jest z przenoszenia w wirtualny świat popularnych bajek i opowieści, z obowiązkowym dodaniem do nich kilku mrożących krew w żyłach elementów i nadaniem niepowtarzalnej, mrocznej atmosfery. Akaneiro: Demon Hunters, opierająca się na popularnej bajce o Czerwonym Kapturku, będzie właśnie jedną z takich produkcji.
Opowieść o Czerwonym Kapturku, po radykalnej przeróbce, wzbogaceniu o interesującą narrację i zaawansowaną oprawę graficzną, pojawi się na naszych komputerach jako gra RPG, podobna w założeniach do produkcji z serii Diablo.
Żeby rozpocząć zabawę z Akaneiro, konieczne będzie założenie specjalnego konta – dzięki niemu w nową produkcję Spicy Horse będzie można grać na różnych platformach sprzętowych (PC, tablet czy serwis społecznościowy).
Jack and the Beanstalk
Powyższy tytuł jest tylko nazwą roboczą, niepotwierdzoną przez studio Spicy Horse. McGee utrzymuje, że nowe dzieło jego zespołu nie będzie związane z bajką Jaś i magiczna fasola, pomimo obrazka, jednoznacznie odsyłającego do tej opowieści. Zamiarem twórców jest stworzenie gry zawierającej różne elementy pochodzące z ogromnej liczby bajek z całego świata.
Grę ma charakteryzować sposób rozgrywki, podobny do tej z serii Worms: akcja toczyć się będzie w turach, dołączony zostanie tryb multiplayer, a sama produkcja koncentrować się będzie na pojedynkach między graczami.
Jak na razie nie zostały określone dokładne daty wydania żadnej z przedstawionych gier. Nie ma także informacji o przeznaczeniu tych tytułów na inne, niż wymienione powyżej, platformy sprzętowe:
Nie jesteśmy zainteresowani wydaniem gier na platformy należące do koncernów Microsoft, Sony czy Nintendo (...) Wybraliśmy drogę, które stawia nam najmniejszy opór – iOS, Androida, Internet oraz portale społecznościowe. Jeżeli odniesiemy sukces na tych platformach, być może wydamy nasze produkcje również w wersji na inne urządzenia. Dzięki przyjęciu takiej strategii możemy lepiej wykorzystać nasze ograniczone zasoby finansowe na stworzenie jak najlepszych gier.