autor: Michał Kułakowski
Nowe Call of Duty tylko na PC i konsolach nowej generacji?
Według niepotwierdzonych informacji, które miały wyciec z Activision, nowa odsłona Call of Duty o podtytule Ghosts ukaże się na komputerach PC oraz na konsolach nowej generacji. Tytuł ponownie będzie umiejscowiony w przyszłości, ale w grze z pewnego powodu używać będziemy jedynie współczesnej broni.
W sieci pojawiły się pierwsze plotki na temat nowego Call of Duty. Niepotwierdzone informacje na temat gry pochodzić mają z zaufanych źródeł związanych ze studiem Treyarch i zostały opublikowane w serwisie YouTube na kanale Drift0r. Nadchodząca produkcja ma nosić podtytuł Ghosts i tradycyjnie zadebiutuje pod koniec tego roku. Co zaskakujące, ma ona ukazać się jedynie na konsolach nowej generacji (PlayStation 4 oraz nowy Xbox) i komputerach PC. Z jednej strony, wydaje się to wątpliwe biorąc pod uwagę interesy Activison, przyzwyczajonego do corocznej sprzedaży tytułów z serii na poziomie wielu milionów egzemplarzy. Z drugiej, niewykluczone, że producenci będą mieli w rękawie jeszcze inny nowy tytuł dla fanów cyklu, posiadających Xboksy 360 i PlayStation 3. Dowiemy się o tym najprawdopodobniej już wkrótce, bowiem Call of Duty: Ghosts ma ponoć zostać oficjalnie zapowiedziane na początku maja.
Według cytowanych źródeł, akcja Ghosts, podobnie jak w przypadku Black Ops II, będzie rozgrywać się w przyszłości. Na skutek pewnych niesprecyzowanych wydarzeń ludzie mają korzystać jednak jedynie ze współczesnego dla nas wyposażenia, porzucając futurystyczny arsenał. Oznacza to, że nie zobaczymy w naszych rękach żadnej fantastycznej lub istniejącej jedynie na papierze broni.
Pewnym modyfikacjom ulegnie poruszanie się postaci na polu walki. Zmieni się sposób w jaki będziemy kucać i kłaść się na ziemi. Pozostając w tej drugiej pozycji będziemy mogli np. przeturlać się szybko na boki. Gracze ponownie będą mogli też wyglądać zza rogu. Otoczenia w grze stanie się bardziej interaktywne, zniszczymy wiele z istniejących obiektów lub wykorzystamy je do eliminacji przeciwników. Opcje te będą na pewno dostępne w kampanii singleplayer, ale zespół deweloperów ma mieć jednak pewne problemy z implementacją tych możliwości do rozgrywek wieloosobowych.