autor: Marcin Skierski
Nowa Lara Croft w sierpniu tylko na Xboksie 360
Po ujawnieniu daty premiery Lara Croft and the Guardian of Light w wersji na Xboksa 360 wydawało się jasne, że tego samego dnia produkcja ta ukaże się na pozostałe platformy. Okazuje się jednak, że będzie zupełnie inaczej i przez miesiąc będzie dostępna ekskluzywnie na konsoli Microsoftu.
Po ujawnieniu daty premiery Lara Croft and the Guardian of Light w wersji na Xboksa 360 wydawało się jasne, że tego samego dnia produkcja ta ukaże się na pozostałe platformy. Okazuje się jednak, że stanie się zupełnie inaczej i przez miesiąc będzie ona dostępna ekskluzywnie na konsoli Microsoftu.
Taką informację zdradził Karl Stewart z Crystal Dynamics w wywiadzie dla serwisu Eurogamer. Jest to wynik porozumienia amerykańskiej korporacji z deweloperem, na mocy którego gry wydawane w ramach akcji Summer of Arcade (polega ona na tym, że w okresie wakacyjnym co tydzień trafiają nowe tytuły na Xbox Live Arcade) muszą ukazać się z czasowym wyprzedzeniem na Xboksie 360. W przypadku pozycji z Larą w roli głównej czas wyłączności został ustalony na cztery tygodnie.
Zważywszy na to, że data premiery Lara Croft and the Guardian of Light na platformie Microsoftu została ustalona na 19 sierpnia w Europie, wersji na PlayStation 3 oraz komputery osobiste możemy spodziewać się najwcześniej w połowie września. Niestety nie podano jeszcze konkretnego terminu, więc na taką informację przyjdzie nam jeszcze poczekać – według Stewarta prawdopodobnie około dziesięciu dni.
Powiedział on też, że w cyfrowej dystrybucji datę wydania ustala firma nadrzędna, która musi dopilnować, by kolejne premiery nie nakładały się na siebie. W przypadku pudełkowych wersji takie detale ustala się już tylko z wydawcą. Jeśli więc wszystkie rozmowy pójdą po myśli dewelopera, to gra ukaże się na PlayStation Network oraz Steamie natychmiast po upływie czterech tygodni od 19 sierpnia.
Wcześniej potwierdzono również cenę jaką przyjdzie zapłacić posiadaczom Xboksa 360 za nową odsłonę przygód pani archeolog. Posiadacze tej konsoli muszą liczyć się z wydatkiem 1200 punktów Microsoftu, co może być wskazówką dla wartości edycji na konsolę Sony. Sporo wskazuje na to, że wydamy za nią ok. 55 złotych, a w przypadku pecetowej wersji już wcześniej mówiło się o kwocie równiej 15 dolarów – bez podatku VAT.
Lara Croft and the Guardian of Light stylem rozgrywki odbiega od tego, co znamy z poszczególnych części serii Tomb Raider. Wprawdzie nadal główną bohaterką jest znana pani archeolog, a jej przygody będą oparte na dużej ilości elementów platformowych i zagadek, ale tym razem całość zostanie przedstawiona w rzucie izometrycznym. W dodatku w czasie przygody towarzyszyć nam będzie wojownik Majów o imieniu Totec, co oczywiście przełoży się na ważną rolę kooperacji w tym tytule.