autor: Krzysztof Sobiepan
Nocna premiera PUBG 1.0 na PC
Firma PUBG Corp. podzieliła się informacjami o premierze gry Playerunknown's Battlegrounds 1.0 na PC. Proces aktualizacji sieciowej strzelanki do pełnej wersji rozpocznie się dziś w nocy. Przygotowując się do premiery, podsumowujemy wszystkie nowości w pełnej edycji tytułu, a także przy okazji porównujemy wersje na komputery i XOne.
Informacje premierowe
Premiera strzelanki Playerunknown's Battlegrounds nieubłaganie zbliża się do godziny zero. Wedle informacji zapewnionych przez studio PUBG Corp. dzisiejszego poranka, oficjalne serwery live zostaną wyłączone 21 grudnia o 3:00 czasu polskiego. Po pięciu godzinach prac technicznych fani będą mogli cieszyć się pełną wersją gry, która w ostatnim czasie była testowana na serwerach beta. Ostateczne wyjście produkcji z Wczesnego Dostępu nastąpi więc 21 grudnia o 8:00. Niektórzy mogą traktować ową wieść jako niedotrzymanie zapowiedzianej na TGA dzisiejszej daty debiutu (technicznie proces aktualizacji rozpocznie się jednak 20 grudnia… o 23:00 czasu pacyficznego)
Czego możemy się spodziewać po „edycji 1.0” na PC? Producent zapewnia, że podzieli się oficjalną notką „już niedługo”. Tymczasem prezentujemy Wam krótkie podsumowanie najważniejszych nowości potwierdzonych we wcześniejszych okresach testowych.
Miramar i wspinaczka
Miramar
Druga, mieszcząca się na pustyni mapa jest najgorętszym dodatkiem wersji 1.0. Z doświadczeń beta-testerów wynika, że nowy teren walk wymaga używania innych strategii, niż pełny naturalnych osłon i kryjówek Erangel. Ogromna ilość rozległych miast zapewnia bogactwo arsenału i innego wyposażenia, lecz gracze muszą uważać na każde okno wielopiętrowych budowli i przyzwyczaić się do trudnych potyczek w terenach zabudowanych. Na niegościnnej pustyni między aglomeracjami królują zaś wymiany ognia na ekstremalne dystanse. Widoczność nie jest limitowana koronami drzew, a okolica obfituje w znaczne różnice w wysokości terenu. Wysuszone pola stają się więc rajem dla snajperów. Kolejną ciekawostką jest też grono broni ekskluzywnych dla tej mapy, np. rewolwer R45, karabin dźwigniowy Win94 czy obrzyn. Cały poziom był też od podstaw budowany z myślą o…
Systemie wspinaczki i pokonywania przeszkód
Zapowiadany od czerwcowych targów E3 dodatek całkowicie zmienia podejście do każdej potyczki. Wcześniej centralna strategia oparta była na pilnowaniu niewielkiej liczby wejść do budynków, w którym znajdują się przeciwnicy. Agresor mógł szturmować dom na niewiele sposobów, ale obrońcy mieli także nikłe szanse na ucieczkę. Wraz z wprowadzeniem mobilności żadne okno czy murek do pasa nie będzie już niemożliwą do sforsowania przeszkodą, a walki będą zdecydowanie bardziej płynne i realistyczne.
Powtórki, interfejs i odnowione systemy
Powtórki i Kill Cam
Gracze często narzekali na nikłą możliwość poprawy swoich umiejętności poprzez uczenie się na błędach. Przeciętny mecz dość często może zakończyć się błąkaniem po pustych budynkach i pojedynczą kulą, która zabije gracza na miejscu. W wersji 1.0 nie zostanie on jedynie pocieszony frazą „better luck next time”, a będzie mógł prześledzić swoje ostatnie momenty z perspektywy zabójcy. Przydatnym narzędziem dla twórców jest zaś zaawansowany system powtórek, zapisujący do 20 ostatnich gier i całą akcję w promieniu kilometra.
Przerobiony interfejs użytkownika
W premierowej wersji gry znajdzie się także wiele usprawnień z typu „quality of life”. Gracze z serwerów live mogą przez chwilę mieć problemy z odnalezieniem wszystkich opcji, bowiem prawie każde menu zostało ulepszone oraz zmienione. Od ekranu głównego, poprzez metodę wybierania trybu gry, po ekran statystyk oraz sklepik z kosmetycznymi skrzynkami. W trakcie meczu zauważyć też można kolejne zmiany, m.in. w wyświetlaniu mapy, ikonach członków drużyny, pasku życia, informacjach o zabitych graczach i nie tylko.
Nowy system balistyczny i mechanika obrażeń
Łatka 1.0 ma też uczynić strzelanie nieco bardziej realistycznym. System bierze teraz pod uwagę zmienny pęd pocisku i opór powietrza, więc długodystansowe strzelanie ma być nieco trudniejsze. Poszczególne typy broni otrzymały też własny „charakter” i cechują się odmiennym profilem obrażeń, w zależności od atakowanej części ciała. Zmiany hitboxów podsumowuje ten obrazek.
PC vs. Xbox One
Podczas gdy wersja PC przygotowuje się na kolejny zastrzyk optymalizacyjny, wypuszczona w zeszłym tygodniu wczesna edycja tytułu na konsolę Microsoftu nadal słabo radzi sobie w dziedzinie klatek na sekundę. Niemiecki kanał Candyland zajął się w ostatnim czasie różnorakimi porównaniami produkcji PUBG Corp. na PC oraz dwóch odmianach Xboksów One. Poniżej prezentujemy kompleksowe porównanie wszystkich trzech opcji. Wczoraj ukazało się zaś zestawienie „przed i po” pierwszej aktualizacji optymalizacyjnej na XONE, która wydaje się niewiele poprawiać.
Wymagania sprzętowe PC
Jeśli interesują Was zaś wymagania sprzętowe PUBG na PC, to w niedawnej informacji firma Nvidia sugerowała kartę GeForce GTX 1060, która w połączeniu z procesorem Intel i7-6700K i 16 GB pamięci RAM zapewni użytkownikowi nieco powyżej 60 klatek w rozdzielczości 1080p. Ze strony produktu na Steam wynika, że minimalne wymagania są dużo niższe, bo do uruchomienia produkcji wystarczy GeForce GTX 660 2GB / AMD Radeon HD 7850 2GB, Intel Core i3-4340 i 6 GB RAM-u.
- Kompendium wiedzy o grze Playerunknown's Battlegrounds
- Steam na kolanach – jak Playerunknown’s Battlegrounds skradło serca pecetowych graczy
- Nowa era multiplayera – czy battle royale zrewolucjonizuje gry sieciowe?
- Oficjalna strona internetowa gry Playerunknown's Battlegrounds