Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 kwietnia 2025, 10:30

autor: Adrian Werner

Niezapowiedziana gra Blade Runner została anulowana. Jest czego żałować

Znane z Until Dawn i The Quarry studio Supermassive Games pracowało nad przygodową grą akcji osadzoną w uniwersum Łowcy Androidów. Projekt został jednak skasowany.

Źródło fot. Syd Mead. Jedna z grafik koncepcyjnych przygotowanych dla filmu Blade Runner.
i

Mający bardzo dobrą renomę w kwestii przecieków serwis Insider Gaming dowiedział się, że skasowano niezapowiedzianą grę osadzoną w uniwersum Łowcy Androidów. Produkcja nosiła tytuł Blade Runner: Time To Live.

Nad projektem pracowało studio Supermassive Games, czyli autorzy m.in. Until Dawn, The Quarry oraz serii The Dark Pictures Anthology. Studio wyspecjalizowało się w narracyjnych przygodówkach, ale Blade Runner: Time To Live miało być czymś innym.

  1. Projekt opisywany jest jako przygodowa gra akcji, która połączyłaby bogatą fabułę – pełną tematów filozoficznych – z dynamiczną rozgrywką.
  2. Gameplay uwzględniałby walkę, skradanie się, prowadzenie śledztw oraz kształtowanie interakcji z postaciami niezależnymi.
  3. W trakcie rozgrywki moglibyśmy ulepszać zdolności naszej postaci. Istotną rolę odgrywałaby także eksploracja jej wspomnień oraz wykorzystywanie futurystycznej technologii w dochodzeniach.
  4. Blade Runner: Time To Live miało być przeznaczone dla pojedynczego gracza i starczać na ok. 10-12 godzin zabawy.
  5. Premiera miała odbyć się we wrześniu 2027 na PC oraz konsolach Xbox Series S, Xbox Series X i PlayStation 5.

Ostatni Łowca Androidów

Akcja miała się toczyć w 2065 roku w Nowym Zurychu. Gracz pokierowałby postacią znaną jako So-Lange, będącą replikantem z serii Nexus-6, który z niewiadomych powodów funkcjonowałby dalej pomimo przekroczenia o całe dekady fabrycznie ustalonego czasu życia. Bylibyśmy się jedynym Łowcą Androidów wciąż pracującym we wspomnianym roku i naszym zadaniem byłoby wytropienie członków podziemnego ruchu replikantów, którego przywódca nas zdradził.

Projekt wciąż był na wczesnym etapie prac. Preprodukcja ruszyła we wrześniu ubiegłego roku i miała dobiec końca w marcu tego roku. Do września 2025 r. twórcy chcieli zakończyć etap prototypowania gry i wystartować z produkcją na pełną skalę. Zespół zajmujący się Blade Runner: Time To Live składał się głównie z deweloperów, którzy wcześniej opracowali The Quarry.

Ostatecznie projekt został skasowany pod koniec ubiegłego roku. Żródła Insider Gaming nie podały, co dokładnie było tego powodem, ograniczając się jedynie do stwierdzenia, że winę za to ponosi firma Alcon Entertainment, będąca właścicielem praw do marki Łowca Androidów.

Budżet produkcyjny szacowany był na 45 mln dolarów, z czego 9 mln miało pójść na angaż aktorów i sesje motion capture z nimi. W rzeczywistości koszty byłyby jednak wyższe, gdyż te 45 mln nie obejmowało muzyki, testowania, lokalizacji czy przyszłych DLC.

Inne ekranizacje Łowcy Androidów

Warto przypomnieć, że w produkcji wciąż ma znajdować się inna gra oparta na tej licencji w postaci Blade Runner 2033: Labyrinth. Przyszłość tego projektu stanęła pod znakiem zapytania w ubiegłym roku, kiedy wszyscy pracownicy Annapurna Interactive zrezygnowali z pracy, ale właściciele firmy twierdzą, że prace nad grą będą kontynuowane.

Nie można pominąć również Blade Runner: Enhanced Edition, czyli wydanej w 2022 roku zremasterowanej wersji kultowej przygodówki studia Westwood.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej