autor: Bartosz Krawcewicz
NieR: Automata – sprzedaż przekroczyła 3,5 miliona egzemplarzy
Firma Square Enix ogłosiła, że gra NieR: Automata może się już pochwalić liczbą 3,5 miliona sprzedanych egzemplarzy. Wynik uwzględnia kopie nabyte przez graczy poprzez dystrybucję cyfrową oraz liczbę fizycznych nośników wysłanych do sklepów na całym świecie.
W czerwcu informowaliśmy, że NieR: Automata rozeszło się w imponującej liczbie 3 milionów egzemplarzy. Gra nie zwalnia tempa i właśnie osiągnęła kolejny kamień milowy – 3,5 miliona sprzedanych kopii na całym świecie. Dobrą wiadomość przekazano za pośrednictwem oficjalnego japońskiego konta gry na Twitterze. W tym samym miejscu poinformowano także, że łączna sprzedaż wydania na PlayStation 4 w Azji (z uwzględnieniem Japonii) przekroczyła już milion sztuk.
NieR: Automata zostało wydane w 2017 roku na PlayStation 4 i PC. Rok później ukazało się także na Xboksie One jako Become as Gods Edition. Wydanie to, oprócz podstawowej wersji gry, zawiera także DLC pod tytułem 3C3C1D119440927. Niedawno na stronie amerykańskiej organizacji ESRB pojawił się wpis sugerujący, że gra doczeka się edycji GOTY (skrót od Game of the YoRHa, bo od czego innego mógłby być?), która prawdopodobnie będzie tym samym, co Become as Gods Edition, tylko wydanym na inne platformy.
NieR: Automata to RPG akcji wyprodukowany przez japońskie studio PlatinumGames (znane z takich produkcji jak seria Bayonetta, Vanquish, czy Metal Gear Rising: Revengeance) i wydany przez Square Enix. Twórcą serii NieR, odpowiedzialnym za scenariusz i reżyserię wszystkich tytułów należących do cyklu, jest Yoko Taro, którego możecie kojarzyć m.in. z tego, że nie pokazuje swojej twarzy podczas publicznych wystąpień (ponieważ nie lubi być fotografowany).
Pierwsza część serii NieR ukazała się w 2010 roku i wyszła w dwóch wersjach: przeznaczonej na rynek japoński NieR Replicant (w której główny bohater był młody, smukły i piękny, a jego misją było znalezienie lekarstwa dla młodszej siostry) oraz przeznaczonej na rynek zachodni NieR Gestalt (w której główny bohater był stary, umięśniony i brzydki, a jego misją było znalezienie lekarstwa dla córki). Gry nie odniosły komercyjnego sukcesu, jednak z biegiem czasu uzyskały status kultowych, co skłoniło firmę Square Enix do wydania kontynuacji w postaci NieR: Automata.