Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 lutego 2024, 12:58

autor: Adrian Werner

Nie tylko Deus Ex. Embracer skasował prawie 30 gier

Nowy Deux Ex nie był jedyną ofiarą czystek w grupie Embracer. Koncern miał w sumie skasować aż 29 niezapowiedzianych gier.

Źródło fot. Embracer
i

Grupa Embracer jest w trudnej sytuacji. Pisaliśmy już o masowych zwolnieniach, a nawet zamknięciach niektórych studiów deweloperskich. Znacznie mniej mówiło się o tym, jakie projekty zostały skasowane (do tej pory wiedzieliśmy jedynie o porzuceniu nowej odsłony cyklu Deus Ex). Teraz poznaliśmy nowe informacje w tej sprawie. Ujęto je w raporcie finansowym koncernu.

  1. Okazuje się, że Embracer skasował aż 29 niezapowiedzianych gier.
  2. Na tę liczbę składają się zarówno projekty, nad którymi pracowały studia będące własnością grupy (i część z tych zespołów została zamknięta), jak i tytuły zewnętrznych deweloperów, których produkcję finansował Embracer.
  3. Embracer mocno ograniczył również inwestycje, zamykając własne zespoły i sprzedając udziały w innych. W sumie takie oszczędności dotknęły 16 studiów.
  4. W sumie od kwietnia 2023 roku Embracer zmniejszył zatrudnienie o 1387 osób (ok. 8%).

W raporcie znalazła się także informacja, że Embracer w ramach działalności w branży gier średnio uzyskiwał 200-procentowy zwrot inwestycji. Jednak jeśli liczyć tylko zamknięte studia oraz takie, których grupa nie jest właścicielem, ten wskaźnik wynosił 100%, więc w praktyce firma wychodziła na zero.

Natomiast dla tych zespołów, które są częścią grupy i nadal działają, zwrot inwestycji wynosił średnio 320%. Dlatego koncern chce się teraz skoncentrować na sprawdzonych markach i własnych doświadczonych zespołach.

  1. Recenzja gry Deus Ex: Rozłam ludzkości
  2. Deus Ex: Rozłam Ludzkości – poradnik do gry
  3. Oficjalna strona internetowa grupy Embracer

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej