Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 listopada 2005, 10:04

autor: Krzysztof Bartnik

Nie będzie StarCraft: Ghost na konsoli GameCube

Wygląda na to, że StarCraft: Ghost nie jest już przygotowywany w trzech wersjach, dedykowanych platformom obecnej generacji. Szefowie Blizzard Entertainment zrezygnowali z developingu wydania na konsolę GameCube. Wszystko odbyło się „po cichu” (żadnych informacji prasowych, nie podano również powodów następującej decyzji).

Wygląda na to, że StarCraft: Ghost nie jest już przygotowywany w trzech wersjach, dedykowanych platformom obecnej generacji. Szefowie Blizzard Entertainment zrezygnowali z developingu wydania na konsolę GameCube. Wszystko odbyło się „po cichu” (żadnych informacji prasowych, nie podano również powodów następującej decyzji).

Co świadczy o rezygnacji z platformy Nintendo? Oficjalny zbiór najczęściej zadawanych pytań (FAQ) wraz z odpowiedziami. Możemy z niego wyczytać, że StarCraft: Ghost ukaże się wyłącznie na PlayStation 2 oraz Xbox. Nie muszę chyba dodawać, iż jeszcze niedawno była tam wymieniana konsola GameCube...

Jeżeli chodzi o datę premiery opisywanej produkcji, to Blizzard liczy na ukończenie procesu developingu w pierwszej połowie 2006 roku.

Nie będzie StarCraft: Ghost na konsoli GameCube - ilustracja #1

StarCraft: Ghost to rozbudowana gra akcji, w której wydarzenia obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby (widok TPP). Jak sama nazwa wskazuje, warstwa fabularna opisywanej produkcji osadzona jest w świecie targanym wojną pomiędzy rasami Terran, Zergów i Protossów, który w 1998 roku został wykreowany dla potrzeb bestsellerowej serii strategii czasu rzeczywistego na PC (oryginalny StarCraft plus pełnoprawny dodatek o podtytule Brood War).

Gracze wcielają się w postać Novy - najznakomitszej przedstawicielki elitarnego oddziału armii Terran, tj. Ghostów, który to specjalizuje się w wykonywaniu skomplikowanych operacji dywersyjno-sabotażowych. Dzięki wieloletniemu szkoleniu, prowadzona heroina nie tylko umie kierować szeregiem rozmaitych pojazdów czy posługiwać się szeroką gammą futurystycznej broni palnej, ale również sprawnie wykorzystuje na polu walki możliwości psychologicznie (m.in. Cloaking, czyli maskowanie; Lockdown - tymczasowe unieruchomienie wrogich maszyn).

Nie będzie StarCraft: Ghost na konsoli GameCube - ilustracja #2

Po więcej szczegółów odsyłam na łamy Encyklopedii GRY-OnLine.