Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 marca 2022, 14:00

Netflix chce więcej gier, pomoże w tym nowe studio

To już trzecie studio deweloperskie, a drugie w tym roku, które kupił Netflix. Twórcy gier mobilnych z Boss Fight Entertainment gwarantują, że to współpraca, na której skorzystają gracze.

Studio Boss Fight Entertainment, niezależny deweloper gier mobilnych, zostało kupione przez platformę Netflix. Twórcy, których gra Dungeon Boss może się pochwalić sukcesem na skalę światową, są już trzecim elementem gamingowej układanki Netflix Games.

Jak pisaliśmy na początku tego miesiąca, gigant branży VOD widzi potencjał w poszerzaniu swojej oferty, wcześniej ograniczonej do filmów i seriali. Trzy tygodnie temu usłyszeliśmy o przejęciu fińskiego studia Next Games. Ta transakcja miała kosztować Netflixa około 280 milionów złotych. Tym razem szczegóły finansowe nie zostały upublicznione.

Netflix chce więcej gier, pomoże w tym nowe studio - ilustracja #1
Grafika zamieszczona przez studio Boss Fight Entertainment w Sklepie Play

Nowe studio zakupione przez Netflixa ma na koncie tylko jeden tytuł – Dungeon Boss. To strategiczna gra RPG, której akcja osadzona została w świecie fantasy. Gracz pokonuje kolejnych przeciwników stających mu na drodze do tytułowego bossa. Do tej pory tytuł został pobrany w Sklepie Play 5 milionów razy.

Naszą misją jest tworzenie prostych, ładnych i rozrywkowych gier dla naszych graczy, niezależnie od tego, gdzie chcą w nie grać. Poświęcenie Netflixa dla idei oferowania gier pozbawionych reklam jako część subskrypcji umożliwia takim twórcom, jak my, skupienie się na tworzeniu gier bez martwienia o monetyzację – tak założyciele Boss Fight Entertainment skomentowali współpracę.

Do tej pory w aplikacji mobilnej platformy Netflix jest dostępnych 16 gier. Z dwoma nowymi studiami deweloperskimi w obwodzie możemy spodziewać się regularnego poszerzania katalogu w przyszłości.

Sonia Selerska

Sonia Selerska

Swoją przygodę z zawodowym pisaniem dla GRYOnline.pl rozpoczęła w 2022 roku, ale od zawsze interesowała się wszelkimi formami słowa pisanego. Studentka kierunku Film i Multimedia na specjalizacji Tworzenie Gier Wideo, głęboko śledzi zacierającą się granicę między tymi dwoma światami. Czasami wstydliwie docenia przerost formy nad treścią. W przypadku mediów częściej niż rzadziej wchodzi w skrajności; nigdy nie może wybrać między filmami dokumentalnymi i horrorami a cozy grami, symulatorami życia i animacjami. Częściej niż przy tytułach AAA znajdziecie ją przy oldskulowych konsolach i perełkach indie. Wolny czas poświęca swojej miłości do mody i szeroko pojętej sztuki. Uważa, że fabuła to najważniejszy element gry, a najlepsze historie to te, które czerpią z życia codziennego.

więcej