Need for Speed - nowe zwiastuny z konferencji Electronic Arts
Na targach gamescom firma Electronic Arts pokazała nowe materiały video z gry wyścigowej Need for Speed oraz zaprezentowała tzw. ikony, czyli sławy świata motoryzacji, które pojawią się w kampanii.
Jednym z najciekawszych elementów zakończonej właśnie konferencji firmy Electronic Arts była krótka prezentacja Need for Speed, czyli najnowszego wcielenia popularnej serii gier wyścigowych. Pokazano nowy zwiastun z fragmentami wyścigów oraz scenki z aktorami, jak również filmik przedstawiający tzw. ikony, czyli sławy świata motoryzacji, które spotkamy podczas zabawy. Każda z nich reprezentować ma inne podejście do rozgrywki. Oczywiście, w stworzonej przez autorów opowieści wszyscy oni wcielą się w mocno przerysowane wersje samych siebie. Wśród nich znajdą się:
- Magnus Walker (ikona prędkości) - miłośnik marki Porsche specjalizujący się w odnawianiu modelu 911.
- Ken Block (ikona stylowej jazdy) - amerykański kierowca rajdowy i rallycrossowy oraz popularyzator zawodów Gymkhana.
- Nakai San (ikona budowania aut) – szef słynnego garażu, specjalizującego się w głębokich przeróbkach samochodów.
- Grupa Risky Devil (ikona ekipy) - zespół kierowców z Chicago specjalizujących się w driftingu.
- Morohishi San (ikona wyjętych spod prawa) – japoński kierowca powiązany z Yakuzą.
Przypomnijmy, że Need for Speed zmierza na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Premiera w Polsce nastąpi 5 listopada tego roku, a gracze amerykańscy zagrają w ten tytuł dwa dni wcześniej.
Produkcja ma stanowić powrót do korzeni, a konkretnie do rozwiązań z przebojowego Underground, do dzisiaj uznawanego przez wielu za najlepszą odsłonę serii. Akcja w całości toczyć się będzie na terenie miasta Ventura Bay i jego najbliższych okolic, a większość wyścigów rozegramy nocą. Gra zaoferuje rozbudowaną warstwę fabularną, związaną z „kulturą samochodową” entuzjastów tuningu i nielegalnych wyścigów. Wcielimy się w żółtodzioba, który spróbuje zostać najlepszym kierowcą w mieście.
Miasto będzie miało otwartą strukturę i poza tradycyjnymi wyścigami zaoferuje także masę pobocznych aktywności. Nie zabraknie trybu wieloosobowego, który tak jak w Rivals będzie działał w ramach funkcji AllDrive. Oznacza to, że multiplayer zostanie zintegrowany z kampanią i w interakcje z innymi graczami wejdziemy w trakcie swobodnego rozbijania się po mieście, w stylu przypominającym gry MMO.