autor: Zuzanna Domeradzka
„Nawet negatywne opinie pokazują, że ludziom zależy”, twórcy Cities: Skylines 2 dziękują fanom i wyłuszczają plany na przyszłość
W ramach zorganizowanej na Reddicie sesji AMA twórcy Cities: Skylines 2 odpowiedzieli na pytania fanów. Poznaliśmy dzięki temu prośby graczy, które mogą zostać spełnione – na pierwszym miejscu są rowery.
Dzisiaj na PC debiutuje Cities: Skylines II, czyli kontynuacja popularnej strategii ekonomicznej od studia Colossal Order. Największych fanów produkcji, którzy mają zamiar spędzić setki, jak nie tysiące godzin w nowym city builderze, z pewnością interesują plany na jego rozwój. Niedawno była okazja na zapytanie deweloperów chociażby o przyszłość Cities: Skylines II w ramach sesji AMA (ang. Ask Me Anything) zorganizowanej przez Colossal Order na Reddicie.
Najbliższe plany
Fani często pytali o poprawę optymalizacji gry, gdyż recenzenci, którzy mieli okazję wypróbować Cities: Skylines II przed premierą, narzekali właśnie na ten aspekt.
- W pierwszej kolejności twórcy poprawią ogólne działanie gry i mniejsze błędy. Chociaż zabraknie tzw. day one patcha, to pierwsza aktualizacja ma ukazać się wkrótce, gdyż deweloperzy już nad nią pracują.
- W przyszłości twórcy chcieliby wprowadzić wsparcie dla technologii Nvidia DLSS i AMD FSR, co pozytywnie wpłynęłoby na wydajność gry.
- Pełne wsparcie dla modów i edytor map mają zostać dodane „jak najszybciej się da”, ale twórcy nie są w stanie określić, kiedy dokładnie to nastąpi.
- Co do obsługi Cities: Skylines II na komputerach z systemem Mac – deweloperzy „nie zapomnieli o tym, ale na razie nie mają co do tego żadnych planów”.
Gracze wspominali też o mechanikach, które chcieliby zobaczyć w Cities: Skylines II. Deweloperzy odpowiadali na wiele takich zachcianek, co daje nadzieję na dodanie niektórych z nich do gry.
- Najwięcej pytań było o rowery. Twórcy przyznali, że nie mogą pozostać wobec nich obojętni – implementacja tego typu środka lokomocji jest bardzo wysoko na liście priorytetów.
- Deweloperzy nie wykluczają dodania większej liczby animacji do istniejących już obiektów.
- Jeden z fanów wspomniał o tramwajach, które jeżdżą po trawiastych torach w mieście (ang. green track). Twórcy chcą dodać więcej zieleni, dlatego taki rodzaj transportu też moglibyśmy zobaczyć w grze.
- Projektant Cities: Skylines II chciałby, aby możliwa była zaawansowana edycja parków. Podkreślił jednak, że dodanie tej mechaniki wymagałoby sporego wysiłku.
- Twórcy przyjrzą się implementacji nowego typu torów kolejowych, które znajdowałyby się nad miastem (ang. elevated railway).
- Być może do gry trafią sięgacze, czyli tzw. ślepe uliczki (cul-de-sac) – fani są tym zainteresowani.
- Niestety deweloperzy przyznali, że nie mają w planach dodania widoku pierwszoosobowego, umożliwiającego obserwację miasta z oczu przechodniów.
„Mapa drogowa”
Z sesji AMA wynika, że studio Colossal Order być może udostępni tzw. „mapę drogową”, na której zostaną wyszczególnione plany na przyszłe aktualizacje. Na razie jednak musimy zadowolić się pojedynczymi odpowiedziami twórców oraz tabelką, która informuje o dodatkach, jakie trafią do Cities: Skylines II w ramach Expansion Passa (poniżej).
- Czwarty kwartał 2023 roku – kolekcja zasobów Beach Properties oraz stacja radiowa.
- Pierwszy kwartał 2024 roku – stacja radiowa i dwa zestawy treści od zewnętrznych twórców: Urban Promenades i Modern Architecture.
- Drugi kwartał 2024 roku – rozszerzenie Bridges & Ports i stacja radiowa.
Chociaż sesja AMA została zakończona, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby wysyłać swoje opinie twórcom Cities: Skylines II np. na oficjalnym Discordzie gry. Deweloperzy deklarują, że bardzo często biorą pod uwagę informacje zwrotne – również te negatywne, które „pokazują, że ludziom zależy” na grze. Ponadto niedługo otwarta zostanie strona, gdzie gracze będą mogli zgłaszać różne błędy, na które natrafili podczas rozgrywki.
Warto jeszcze wspomnieć o tym, że ruszyła transmisja (poniżej), w ramach której studio Colossal Order świętuje premierę gry.
Cities: Skylines II debiutuje dzisiaj na PC. Wiosną 2024 roku gra ma również trafić na konsole PS5 i Xbox Series X/S.