Największa bolączka Final Fantasy VII Rebirth doczeka się zmian. Aktualizacja jest w drodze
Reżyser Final Fantasy VII Rebirth ogłosił, że do gry zmierza łatka, która wprowadzi dalsze poprawki do trybu wydajności (Performance). Jego niska jakość to największa z bolączek gry na premierę.
Final Fantasy VII Rebirth, czyli drugą część trylogii remake’ów kultowego FFVII, zbiera wysokie oceny, ale nie ustrzegła się rozmaitych problemów na premierę. Wydaje się, że największym z nich jest kiepsko zoptymalizowany tryb wydajności (Performance Mode). Firma Square Enix zdaje sobie sprawę z jego niedoskonałości i obiecuje, że oferowana przez niego jakość wkrótce wzrośnie.
Jak poinformował Naoki Hamaguchi, reżyser Final Fantasy VII Rebirth (via serwis OneMoreGame.ph), patch optymalizujący tryb wydajności jest w drodze.
Dotarło do nas wiele pytań dotyczących tego, czy grafika w trybie wydajności zostanie poprawiona. Słyszymy was i dlatego obecnie pracujemy nad aktualizacją, która ulepszy ten aspekt. Nie sądzę, by data jej premiery była odległa.
Hamaguchi początkowo nie chciał zdradzić szczegółów, aczkolwiek pod naciskiem kolejnych pytań zauważył, że łatka naprawi m.in. system oświetlenia i modele postaci, które w niesprzyjających warunkach potrafią wyglądać przerażająco (o szersze przybliżenie tego problemu zadbał jeden z fanów cyklu FF na Reddicie).
Reżyser FFVII Rebirth został również zapytany o swoje preferencje co do wyboru trybu graficznego w odrestaurowanej przygodzie Clouda i spółki. W odpowiedzi stwierdził: „Chciałbym grać również w inne gry w trybie Graphics [wyższa rozdzielczość, 30 klatek na sekundę – dop. red.], ponieważ lubię oglądać lepszą grafikę”.
Pozostaje mieć nadzieję, że nadciągające poprawki w trybie wydajności zadowolą graczy, którzy w przeciwieństwie do Hamaguchiego preferują wyższą płynność animacji aniżeli doznania wizualne same w sobie.
Polecamy Waszej uwadze recenzję techniczną Final Fantasy VII Rebirth, opublikowaną w naszym serwisie technologicznym futurebeat.pl. Omówiliśmy w niej sytuację gry oraz jakość, jaką prezentuje w obu trybach graficznych (pochyliliśmy się m.in. nad kwestią rozdzielczości).