Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 6 maja 2015, 12:56

autor: Adrian Werner

Najlepsze mobilne gry kwietnia (m.in. DuckTales Remastered, Rogue Star, Implosion)

Omawiamy najlepsze gry mobilne czwartego miesiąca tego roku. Wśród polecanych kwietniowych pozycji znalazły się takie produkcje jak DuckTales Remastered, Football Manager Classic 2015, Forgotten Memories, Sorcery! 3, Implosion, Ys Chronicles 1, Rogue Star oraz Devious Dungeon 2.

Witajcie w kolejnym przeglądzie najlepszych mobilnych gier minionego miesiąca. Nasze zestawienie obejmuje produkcje wydane zarówno na iOS, jak i na Androida, te na modelu free-to-play jak i premium, więc mamy nadzieję, że każdy znajdzie coś dla siebie.

DuckTales Remastered

Przegląd zaczynamy od DuckTales Remastered, czyli konwersji udanej pecetowej i konsolowej platformówki. Produkcja bazuje na licencji serialu animowanego emitowanego w naszym kraju pod tytułem Kacze opowieści. Podczas zabawy kierujemy Sknerusem McKwaczem próbującym uratować porwanych siostrzeńców Kaczora Donalda. Gra oferuje obszerną i różnorodną kampanię, śliczną grafikę oraz obszerne poziomy z ciekawymi wyzwaniami. Ponadto autorom udało się opracować dobry interfejs dotykowy, co w przypadku konwersji z konsol nie zdarza się znowu tak często.

Football Manager Classic 2015

Już od kilku lat regularnie dostajemy mobilne odsłony cyklu Football Manager, czyli najlepszego piłkarskiego menadżera. Do tej pory produkcje te były jednak bardzo mocno okrojone w porównaniu z wydaniami pecetowymi. W kwietniu otrzymaliśmy wreszcie coś bardziej zbliżonego do pierwowzoru. Football Manager Classic 2015 to zgodnie z nazwą konwersja trybu Classic z pecetowego Football Manager 2015. Pomyślany on został jako opcja dla osób pragnących szybszej i mniej skomplikowanej rozgrywki, ze skromniejszą bazą danych. Wciąż nie jest to wiec poziom standardowego pecetowego wydania, ale i tak jest to ogromny krok naprzód pod względem złożoności, a zabawy przy nim jest co niemiara. Dodatkowo autorzy wyposażyli w końcu wydania mobilne w trójwymiarowy silnik symulujący przebieg meczów.

Forgotten Memories: Alternate Realities

Dla fanów wirtualnego horroru prawdziwą gratką okazało się Forgotten Memories: Alternate Realities. W grze wcielamy się w kobietę poszukującą zaginionego dziecka, a kampania zaczyna się, gdy bohaterka budzi się poraniona w opuszczonym szpitalu psychiatrycznym. Autorzy pełnymi garściami czerpali z japońskich survival-horrorów i wyszło im to bardzo dobrze. Opowiadana historia wciąga, rozgrywka jest trudna, zarówno jeśli chodzi o walkę, jak i zagadki. Przede wszystkim jednak całość potrafi być autentycznie przerażająca, a projekty potworów cechuje duża pomysłowość. Do tego produkcja jest naprawdę ładna i grafika skutecznie podkreśla klimat grozy. Dla graczy lubiących się bać jest to pozycja obowiązkowa. Grajcie tylko po ciemku i ze słuchawkami na uszach, szkoda marnować tę przygodę na słoneczne popołudnie.

Sorcery! 3

W kwietniu otrzymaliśmy także nową grę od studia Inkle, czyli najlepszego obecnie zespołu tworzącego paragrafówki. Sorcery! 3 to  kolejny sukces tej ekipy. Ponownie otrzymujemy potężną kampanię z ciekawą i mocno nieliniową historią, którą opowiedziano za pomocą sprawnej narracji oraz licznych elementów graficznych. Powrócił oczywiście element charakterystyczny cyklu, czyli wizualny system walki, sprawiający, że całość przypomina momentami tradycyjnego RPG-a. Wprowadzono także liczne ulepszenia w systemie rozwoju oraz silniku graficznym. Do tego całość napisano tak, aby znajomość poprzednich odsłon nie była konieczna do zabawy. Wszystko to w sumie czyni z Sorcery! 3 paragafówkowy majstersztyk, który przypadnie do gustu fanom gatunku, a dla nowicjuszy może być również doskonałym wprowadzeniem do tej kategorii.

Implosion

Z kolei Implosion to propozycja dla graczy, którzy szukają na rynku mobilnym klasycznych gier akcji. Ekrany dotykowe mocno utrudniają zrealizowanie tego gatunku w sposób znany z konsol, więc ostatnio niewielu deweloperów podejmuje to wyzwanie. Implosion pokazuje, że spokojnie da się opracować dynamiczną rąbankę sterowaną za pomocą wirtualnego pada. Gracz kieruje odzianym w zbroję bojową wojownikiem, który musi zaszlachtować hordy wrogów podczas podróży przez postapokaliptyczny świat. Autorzy postawili na lekko uproszczone mechanizmy zabawy, dzięki czemu interfejs spokojnie wyrabia nawet podczas najbardziej chaotycznych akcji, a pozostawianie za sobą stosów trupów zapewnia masę frajdy. Do tego produkcja oferuje bardzo atrakcyjną oprawę graficzną.

Ys Chronicles 1

Urządzenia mobilne stają się coraz lepszą platformą dla ludzi szukających klasyków gier jRPG. Najnowszą produkcją tego typu, która trafiła na iOS i Androida jest Ys Chronicles 1, czyli pierwsza odsłona popularnego cyklu firmy Falcom. Oryginał wyszedł w 1987, ale ma szczęście to, w co możemy pograć na ekranach dotykowych bazuje na remake’u sprzed kilku lat. Produkcja oferuje potężny świat do zwiedzania, rozbudowaną fabularnie kampanię oraz nietypowy system walki, w którym za pomocą zwykłych mechanizmów ruchu musimy zahaczać o sylwetki przeciwników. Brzmi to dziwnie, ale w rzeczywistości sprawdza się bardzo dobrze w akcji.

Rogue Star

Natomiast Rogue Star to propozycja dla ludzi szukających na rynku mobilnym czegoś w stylu serii Elite. Jest to więc kosmiczny sandbox, w którym wcielamy się w kapitana pojedynczego statku, próbującego zarobić na życie. Sami wybieramy jakich typów misji się podejmiemy – możemy zostać m.in. żołnierzem, kupcem, piratem czy odkrywcą, lub też swobodnie połączyć elementy wszystkich tych karier. Zarobione pieniądze inwestujemy w ulepszenia oraz zakup nowych jednostek. Wszystko to obserwujemy z kokpitu, a mechanizmy lotu są w pełni trójwymiarowe. Do tego produkcja oferuje ciekawy świat i sporo małych żarcików, które odwołują się do klasyków gatunku kosmicznych symulatorów.

Devious Dungeon 2

Ostatnią produkcją z kwietnia, którą chcemy Wam polecić jest Devious Dungeon 2. To kontynuacja udanej dwuwymiarowej platformówka studia Ravenous Games. Ponownie otrzymujemy obszerną kampanię wzbogaconą licznymi elementami RPG, ale większość elementów gry została mocno ulepszona. Otrzymujemy kilka klas postaci z unikalnymi umiejętnościami, system rozwoju oferuje znacznie większe możliwości, a zatrzęsienie ekwipunku zapewnia dobrą motywację dla kontynuowania zabawy. Do tego całość świetnie pasuje do specyfiki urządzeń mobilnych i nawet podczas pięciominutowych sesji da się sporo osiągnąć.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej