autor: Radosław Grabowski
Najbliższe lato przyniesie remake Alien Syndrome
Żądni krwi kosmici musieli wyjątkowo przypaść do gustu ludziom z korporacji Sega. Bowiem pracownicy owej firmy nie tylko zapowiedzieli wydanie nowych gier na kanwie filmów z serii Obcy, ale także ogłosili, że przygotowują odświeżoną wersję klasycznej strzelaniny pt. Alien Syndrome. Rzecz jasna pozycja ta również związana jest z niebezpiecznymi przedstawicielami pozaziemskiej cywilizacji.
Żądni krwi kosmici musieli wyjątkowo przypaść do gustu ludziom z korporacji Sega. Bowiem pracownicy owej firmy nie tylko zapowiedzieli wydanie nowych gier na kanwie filmów z serii Obcy, ale także ogłosili, że przygotowują odświeżoną wersję klasycznej strzelaniny pt. Alien Syndrome. Rzecz jasna pozycja ta również związana jest z niebezpiecznymi przedstawicielami pozaziemskiej cywilizacji.
Alien Syndrome w wersji, którą znali użytkownicy komputerów Amiga.
Pierwotna edycja niniejszej gry zadebiutowała pod koniec lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku, a została udostępniona m.in. na platformie Amiga, Master System, Commodore 64, ZX Spectrum i Atari ST. Nowa wersja powstaje natomiast z myślą o konsoli Wii i PlayStation Portable - za developing odpowiedzialna jest ekipa Totally Games. Gotowy produkt powinien trafić na sklepowe półki latem przyszłego roku.
Nadchodząca pozycja będzie znacznie różnić się od swojej retro-poprzedniczki. Autorzy szykują grę, osadzoną w futurystycznych realiach i łączącą elementy cRPG z dynamiczną akcją. Pokierujemy postacią heroiny imieniem Aileen Harding, wyruszającej na kosmiczną krucjatę przeciw pozaziemskim agresorom. Bohaterka walczyć będzie z licznymi wrogami m.in. w planetarnych bazach i na pokładach międzygwiezdnych statków.
Przed rozpoczęciem rozgrywki ustalimy szereg cech protagonistki, w tym także jej umiejętności i specjalizacje. Oczywiście z biegiem czasu Aileen zdobywać ma coraz lepsze rodzaje broni (łącznie dwadzieścia typów – np. miotacz płomieni i karabin laserowy) oraz inne akcesoria, zwiększające jej możliwości bojowe. Nie zabraknie też zbierania punktów doświadczenia, determinujących rozwój postaci. Wszystko po to, aby bez problemu radzić sobie z hordami oponentów (ponad sto rozmaitych typów przeciwników), dowodzonymi przez potężnych bossów.