autor: Janusz Wyczołek
Najbardziej kasowe filmy 2008 roku
Kolejny rok zbliża się już ku końcowi, warto więc podsumować, jakie filmy zarobiły najwięcej na świecie tym razem.
Kolejny rok zbliża się już ku końcowi, warto więc podsumować, jakie filmy zarobiły najwięcej na świecie tym razem.
Co ma kinematografia do gier i po co w ogóle robić tutaj takie zestawienie? Może odpowiem na to kontr-pytaniem – czemu nie? W końcu twórczość filmowa i elektroniczna rozrywka już od wielu lat idą ze sobą w parze, wzajemnie wykorzystując pomysły, postacie czy fabułę to w jedną, to w drugą stronę. Do dzieła zatem.
10. Seks w wielkim mieście – $400,637,269
Stawkę otwiera kinowa adaptacja zakończonego w 2004 roku popularnego serialu o tym samym tytule. Niezbyt gierkowa pozycja, ale zarobiona suma imponująca.
9. Opowieści z Narnii: Książę Kaspian – $418,814,023
Kontynuacja Opowieści z Narnii: Lew, czarownica i stara szafa z 2005 roku, ekranizacja drugiego z siedmiu tomów powieści C.S. Lewisa. Gra o tym samym tytule pojawiła się na praktycznie wszystkich głównych platformach, jednak – w przeciwieństwie do filmu – wielkiej furory nie zrobiła. Naszą recenzję wersji pecetowej przeczytać możecie tutaj, a samego filmu tutaj.
8. WALL·E – $506,773,410
Przezabawna animacja studia Pixar, opisująca historię tytułowego robocika, który pozostał na opuszczonej Ziemi w celu oczyszczenia jej z hałd zalegających śmieci. Podobnie jak w przypadku Księcia Kaspiana, także i WALL•E trafił na wszystkie dzisiejsze platformy. Naszą recenzję pecetowej wersji znajdziecie pod tym adresem.
7. Quantum of Solace – $534,156,684
Agent 007 w kolejnej, już 22 odsłonie. Dla niektórych jedna z najlepszych części, dla innych (w tym niżej podpisanego) zbyt mało „bondowa”. Tak czy owak, ponad pół miliarda zarobione. Gra jak najbardziej również powstała (ponownie na wiele systemów). Nasza recenzja pecetowej wersji znajduje się tutaj, a co nasz kolega eJay sądzi o filmie przeczytacie pod tym adresem.
6. Mamma Mia! – $568,704,210
Meryl Streep, Pierce Brosnan i inni w kinowej ekranizacji musicalu pod tym samym tytułem, a więc ABBA, ABBA i jeszcze raz ABBA. Niezbyt dobry temat na grę komputerową, toteż żadna nie powstała.
5. Iron Man – $571,827,600
Technologiczny rycerz w natarciu, czyli Robert Downey Jr. w ekranizacji marvelowskiego komiksu. Dużo akcji, dużo hi-tech, czyli wdzięczny temat na grę, która oczywiście się pojawiła. Co z tego wyszło, przeczytać możecie w naszej recenzji wersji pecetowej.
4. Hancock – $623,546,274
Kolejne miejsce i kolejny bohater, chociaż niekoniecznie taki super. Will Smith w roli herosa, który zamiast glorii i chwały woli flaszkę i „przypadkową” rozwałkę. Film nawet przyjemny, jednak żadna gra na jego podstawie nie powstała.
3. Kung Fu Panda – $633,395,021
Druga animacja w naszym zestawieniu, tym razem ze studia DreamWorks. Niezdarny misiek panda o imieniu Po bardzo chciałby być dobry w kung fu, ale czy mu się to uda? Obejrzyj film i przekonaj się sam. Gra o tym samym tytule zagościła na wszystkich głównych platformach, a naszą recenzję wersji na PC znajdziecie tutaj.
2. Indiana Jones i Królestwo Kryształowej Czaszki – $783,011,114
Harrison Ford w roli Indy’ego Jonesa po raz czwarty. Ponieważ przygody nietuzinkowego archeologa zawsze cieszyły się wzięciem, jeśli chodzi o produkcję gier, nie inaczej jest i tym razem. Wprawdzie nie otrzymaliśmy żadnej „dedykowanej” pozycji, ale Lucas Arts uraczył nas lekkim LEGO Indiana Jones: The Original Adventures. Na naszych stronach znajdziecie cały pakiet artykułów: recenzję filmu oraz recenzję i video recenzję gry.
1. Mroczny rycerz – $994,811,565
No i dochodzimy do pierwszego miejsca, które chyba nikogo nie dziwi. Christian Bale ponownie wcielił się w postać Batmana i razem ze ś.p. Heathem Ledgerem (Joker) zawojowali wszystkie możliwe rankingi. Niemal miliard dolarów na koncie (czwarty wynik wszech czasów), ale... tym razem żadnej „swojej” gry. Wprawdzie pojawił się LEGO Batman: The Videogame (recenzja, video recenzja), jednak to „tylko” LEGO Batman. Na przyszły rok planowany jest Batman: Arkham Asylum, ale do premiery jeszcze trochę pozostało. Jeśli masz ochotę na kolejną recenzję samego filmu, to nasz tekst znajdziesz tutaj.
I to by było na tyle. Jak widać, 7 z 10 najbardziej kasowych filmów tego roku ma swój odpowiednik (lub „odpowiednik”) w postaci gry, a więc odpowiedź na pytanie zadane na początku tego tekstu chyba jest oczywista. Miejmy nadzieję, że w nadchodzącym roku producenci zaserwują nam jeszcze lepsze, ciekawe i bardziej dopracowane tytuły.
Zarobione sumy wg IMDb z dnia publikacji tekstu.