Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 sierpnia 2010, 10:09

autor: Adrian Werner

Na RAGE poczekamy do września 2011 roku

Zgodnie z przewidywaniami największą gwiazdą tegorocznego QuakeCon’u była gra RAGE. Podczas oficjalnej prezentacji ujawniono wiele ciekawych informacji na temat tego tytułu, w tym również datę premiery.

Zgodnie z przewidywaniami największą gwiazdą tegorocznego QuakeCon’u była gra RAGE. Podczas oficjalnej prezentacji ujawniono wiele ciekawych informacji na temat tego tytułu, w tym również datę premiery.

 

Na RAGE poczekamy do września 2011 roku - ilustracja #1

 

Na pokazie ludzie z id Software mieli ustawione na podium trzy platformy docelowe (PC, Xbox 360 oraz PlayStation 3) i pokazywali te same sekcje we wszystkich wersjach. Niezależnie od platformy gra wyglądała wspaniale i działała z prędkością 60 klatek na sekundę. Konsole czasem nie wyrabiały z szybkim ładowaniem poziomów, a maszynka Microsoftu raz się nawet zawiesiła, ale te problemy zostaną oczywiście usunięte przed premierą.

W RAGE nie znajdziemy żadnych dłuższych scen przerywnikowych. Twórcy chcą snuć swoją opowieść poprzez interakcje ze światem gry, czyli dialogi, przeszukiwanie lokacji oraz walkę. Ta ostatnia opierać się ma nie tylko na akcjach w stylu Rambo, ale zaoferuje również opcję nieco bardziej taktycznego podejścia dzięki wykorzystaniu samochodzików na radio oraz automatycznych wieżyczek wyposażonych w karabiny maszynowe. Pojawi się też możliwość walki wręcz z użyciem kastetów.

Zabawa nie będzie się zresztą opierać jedynie na walce. Otrzymamy też okazję wzięcia udziału w wielu wyścigach, a zarobione w nich pieniądze możemy wydać np. na ulepszenia naszej bryki. Ponadto w grze znajdzie się sporo mini gierek. Jedną z nich ma być Tombstones, w której hologramy uzbrojonych postaci ścigać się będą do środka planszy.

 

Na RAGE poczekamy do września 2011 roku - ilustracja #2

 

Wśród pokazywanych sekcji znalazła się m.in. tama opanowana przez Wasted Clan oraz Dead City (ulubiona miejscówka dyrektora kreatywnego Tima Willitsa), czyli zrujnowana metropolia wypełniona potężnymi wrogami, z których część nie tylko dysponować będzie wyrzutniami rakiet, ale ich rozmiary mają dorównywać stworom zamieszkującym produkcje studia Team ICO. Zespół ten znany jest głownie z Shadow of the Colossus więc możemy spodziewać się gigantycznych potworów o wzroście dorównującym wieżowcom.

Potwierdzono też, że jednym z aktorów podkładających głos będzie John Goodman, znany z ról w filmach takich jak Big Lebowski, czy W sieci zła oraz w serialach telewizyjnych (np. Roseanne czy Treme). Ostatnią informacją wartą przytoczenia jest oczywiście data premiery, którą ustalono na 13 września 2011 roku. Tak więc, by zobaczyć te wszystkie powyższe cuda w akcji przyjdzie nam jeszcze niestety sporo poczekać.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej