autor: Michał Kułakowski
Rage: The Scorchers – premiera DLC 18 grudnia
Bethesda zdradziła datę premiery zestawu DLC dla FPS-a Rage. Dodatek, który trafi do pecetowych oraz konsolowych graczy 18 grudnia, zawierać będzie zupełnie nową historię, lokacje, przeciwników, a także poziom trudności.
Chociaż od premiery FPS-a Rage, stworzonego przez studio id software, minął już ponad rok, to za kilka dni gracze, którzy jeszcze pamiętają o tym dość chłodno przyjętym tytule, otrzymają szansę zakupienia dla niego zestawu DLC, pod tytułem The Scorchers. O dodatku mówiło się już od kilku miesięcy. Po raz pierwszy wzmianki o nim pojawiły się w czerwcu, kiedy Europejska organizacja ratingowa PEGI przyznała mu kategorię wiekową. Od tamtej pory nie poznaliśmy już właściwie żadnych konkretnych szczegółów na jego temat, poza listą wprowadzanych przez niego osiągnięć, która wyciekła do sieci na początku grudnia.
Wczoraj na oficjalnym blogu Bethesdy, deweloperzy Rage`a przerwali wreszcie ciszę i potwierdzili jakie atrakcje czekają na graczy, którzy zakupią DLC oraz kiedy trafi ono do sprzedaży. Dodatek zadebiutuje 18 grudnia równocześnie na komputerach PC, a także konsolach Xbox 360 oraz PlayStation 3 (w przypadku europejskich posiadaczy sprzętu Sony nastąpi ona dzień później). Jego cenę ustalono na 4,99 dolarów oraz 400 punktów Microsoftu. Rozszerzenie, którego historia skupia się na gangu skupi się na tytułowym gangu Scorchers, wprowadzi sześć nowych poziomów, minigry, a także pozwoli posługiwać się nailgunem. Twórcy zaplanowali także kolejny poziom trudności Ultra-Nightmare, jak również możliwość kontynuowania zabawy po zakończeniu głównego wątku fabularnego.
Jeżeli chodzi o polską wersję dodatku, przystosowaną do pracy z rodzimymi wydaniami gry przygotowanymi przez firmę Cenega, na razie nie mamy żadnych informacji.
Rage to pierwsza od 1996 roku gra firmy id Software, która powstała w oparciu o zupełnie nową markę. Na czele zespołu odpowiedzialnego za jej produkcję stał John Carmack, współtwórca serii Doom oraz Quake. Tytuł, który zadebiutował w październiku 2011 roku, nie doczekał się najprzychylniejszych recenzji, a jego premierowa wersja cierpiała z powodu wielu błędów i bugów, utrudniających lub uniemożliwiających zabawę. Na konwencie QuakeCon 2012 Carmack przepraszał za nieudany debiut produkcji oraz niedoskonałości w jej projekcie, w tym „nieciekawe zakończenie oraz pusty i nudny świat„.