Na PlayStation 3 i PlayStation Vita zmierza platformówka Snapshot
Firma Sony ogłosiła, że na PlayStation 3 i PlayStation Vita zmierza gra Snapshot. W tej innowacyjnej platformówce gracze wykorzystają specjalny aparat fotograficzny do manipulowania otoczeniem.
Na oficjalnym blogu PlayStation pojawiła się informacja, że innowacyjna platformówka Snapshot zmierza na konsole PlayStation 3 i PlayStation Vita. Projekt ten został zapowiedziany kilka lat temu na PC i umowa z Sony nie opóźni premiery edycji komputerowej. Wszystkie trzy wersje zadebiutują mniej więcej w tym samym czasie. Niestety, odpowiedzialne za produkcję studio Retro Affect nie jest jeszcze gotowe ujawnić konkretnej daty premiery. Wiemy jedynie, że ma ona nastąpić jesienią tego roku.
W Snapshot wcielimy się w robota imieniem Pic, który pewnego dnia budzi się w opuszczonym laboratorium badawczym. Bohater nie wie, kto go zbudował i po co, więc wyrusza na poszukiwania odpowiedzi na te pytania. Tym, co wyróżnia grę na tle innych platformówek jest wyposażenie postaci w specjalny aparat fotograficzny. Dzięki niemu możemy zrobić zdjęcie fragmentowi otoczenia, co powoduje jego wycięcie z mapy i pozwala na przeniesienie go w inne miejsce.
W początkowych poziomach natkniemy się na proste zagadki, które wymagać będą jedynie zmiany pozycji pojedynczego obiektu. Poziom trudności ma jednak systematycznie rosnąć. W późniejszych fragmentach kampanii gra będzie wymagała sporej kreatywności. Przykładowo, jeśli zrobimy zdjęcie spadającemu obiektowi, to po jego odwróceniu o 180 stopni i wklejeniu z powrotem w rzeczywistości, przedmiot zacznie lecieć w górę. Metodę tę możemy wykorzystać np. do obracania pocisków wrogów przeciwko nim samym. Możliwości aparatu fotograficznego są tak duże, że pozwalają nawet na modyfikowanie sposobu funkcjonowania światła w świecie gry.
Studio Retro Effect tworzą dwie osoby - David Carrig oraz Kule Pulver. Drugi z tych autorów kilka miesięcy temu wypuścił na własną rękę udaną platformówkę Offspring Fling. Przy produkcji Snapshot duetowi pomaga odpowiedzialny za dźwięki Jordan Fehr, a muzykę komponuje Wil Whitlark. Zainteresowanym polecamy zajrzenie na oficjalną stronę projektu: