autor: Kamil Ostrowski
Multiplayer w grze Starcraft II w systemie free-to-play?
Główny projektant w firmie Blizzard przyznał, że ludzie odpowiedzialni za Starcrafta II myślą o zaimplementowaniu do gry systemu free-to-play. Brakuje jednak sensownego pomysłu za co mielibyśmy płacić.
Dustin Bowder, główny projektant w firmie Blizzard, powiedział podczas konferencji eSports Congress w Walencji, że jego koledzy z zespołu zastanawiają się nad zaimplementowaniem systemu free-to-play do Starcrafta II. Wizja ta pozostaje jednak odległa i niesprecyzowana.
Przyglądamy się free-to-play jako opcji, którą moglibyśmy dodać do trybu dla wielu graczy” – przyznaje Browder. „Nie wiemy jednak jak ten pomysł zmonetyzować. Gra z przeciwnikiem, który ma odblokowaną jedynie połowę jednostek, byłaby dla mnie zabawna, obawiam się jednak, że dla niego niekoniecznie.”
Starcraft II sprzedawany jest obecnie w pełnej cenie, podobnie jak inne duże tytuły. Wiele osób twierdzi, że stoi to na przeszkodzie w jego rozwoju, powołując się na popularność League of Legends, które rozkwitło po przejściu na model free-to-play.
Hiszpańskie miasto gościło w ten weekend wielu niesamowitych e-sportowców. Podczas imprezy DreamHack Valentia zorganizowano turnieje w: League of Legends (zwyciężyło francuskie Millenium), DOTA2 (tryumfowało Fnatic), Counter-Strike: Global Offensive (zdominowało go reaktywowane niedawno Ninjas in Pyjamas), oraz Starcraft II (po niesamowitym finale pierwsze miejsce zajął koreańczyk TaeJa).
Kilka tygodni temu rozpoczęły się betatesty drugiej części trylogii Starcraft II – Heart of the Swarm.