Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 września 2009, 12:41

autor: Szymon Liebert

Monkey Island na silniku Crysisa?

Jakiś czas temu mówiliśmy o projekcie pewnego niezależnego twórcy, który zapragnął zobaczyć jak wyglądałaby przygodówka Monkey Island 2 podrasowana mocą silnika z Crysisa. Artysta pochwalił się wtedy pierwszymi zdjęciami, stworzonymi w zmyślny sposób na podstawie oryginalnych grafik koncepcyjnych z gry. Tym razem możemy zobaczyć projekt w akcji na dość imponującym filmie.

Jakiś czas temu mówiliśmy o projekcie pewnego niezależnego twórcy, który zapragnął zobaczyć jak wyglądałaby przygodówka Monkey Island 2 podrasowana mocą silnika z Crysisa. Artysta pochwalił się wtedy pierwszymi zdjęciami, stworzonymi w zmyślny sposób na podstawie oryginalnych grafik koncepcyjnych z gry. Tym razem możemy zobaczyć projekt w akcji na dość imponującym filmie.

Materiał prezentuje oryginalne tła z Monkey Island 2 przerobione na świetnie wyglądającą grafikę trójwymiarową. Jak wyjaśnia twórca, zostały one zbudowane przy wykorzystaniu programu Maya i później wyeksportowane do edytora Cryengine Sandbox. Podobno przedstawiony poziom będzie dostępny do ściągnięcia w formie modyfikacji do Crysisa w nieokreślonej jeszcze przyszłości.

Monkey Island na silniku Crysisa? - ilustracja #1

Szczegóły projektu i jeszcze więcej materiałów zostało umieszczonych na stronie autora. Zapewnia on, że wkrótce posiadacze gier Crysis lub Crysis: Warhead będą mogli przetestować przerobiony poziom z Monkey Island. Twórca pomysłu opisuje także wykorzystaną metodę (znaną z wielu gier 2,5D), dzięki której można w prosty sposób zupełnie odmienić dwuwymiarowe, statyczne obrazy.

Technika przekształca obraz w trójwymiarowe obiekty geometryczne na podstawie określonych współczynników. Oczywiście proces wymaga nieco wprawy, ale pozwala stosunkowo łatwo zastosować oświetlenie, cienie, czy dodać różne szczegóły. W dalszym procesie transformacji można stworzyć w pełni trójwymiarowe środowisko i przekształcić je w najzwyklejszy poziom.

Jak zauważa twórca, jedynym brakującym elementem w jego twórczości jest trójwymiarowy Guybrush, czyli główny bohater całej serii. Trudno jeszcze powiedzieć czy projekt rozwinie się w coś większego – na razie autor najwyraźniej skupia się na dokończeniu poziomu, który już teraz wygląda obiecująco.

Saga Monkey Island wróciła do łask całkiem niedawno, za sprawą decyzji firmy LucasArts, która postanowiła wydać odświeżoną wersję pierwszej części gry (The Secret of Monkey Island: Special Edition) oraz zlecić stworzenie zupełnie nowych przygód (Tales of Monkey Island).