Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 10 lipca 2014, 11:04

autor: Adrian Werner

Modern Combat 5, czyli mobilne Call of Duty, zadebiutuje 24 lipca

Firma Gameloft poinformowała, że mobilna gra FPS Modern Combat 5 trafi do sprzedaży 24 lipca w wersjach na systemy iOS i Android. Zapowiada się efektowny tytuł z rozbudowaną kampanią fabularną i dopracowanym systemem multiplayerowej rywalizacji.

Od czasu ujawnienia Modern Combat 5 minął już ponad rok, ale teraz wszystko wskazuje na to, że prace są już wreszcie na ukończeniu. Firma Gameloft poinformowała właśnie, że gra trafi do sprzedaży 24 lipca tego roku.

Cena ustalona została na poziomie ok. 25 złotych. Będzie to tzw. produkcja premium, czyli po jej zakupie uzyskamy dostęp do całej zawartości, a w grze nie pojawią się żadne mikropłatności. Podana data premiery dotyczy jedynie wersji na systemy mobilne iOS oraz Android. W planach jest także edycja na Windows Phone, ale ukaże się ona w późniejszym i bliżej jeszcze niesprecyzowanym terminie.

Wielu graczy zapewne rozczaruje informacja, że Modern Combat 5: Blackout wymagać będzie stałego połączenia z Internetem, nawet podczas zabawy w kampanię. Twórcy tłumaczą tę decyzję wprowadzeniem zunifikowanego systemu rozwoju, w ramach którego nasza postać będzie wspólna zarówno dla trybu fabularnego, jak i rozgrywek multiplayer, a punkty doświadczenia z każdego z nich będą równie cenne. Tym samym wymóg ten jest sposobem na radzenie sobie z cheaterami.

Przypomnijmy, że Modern Combat 5: Blackout to kolejna odsłona popularnego cyklu FPS-ów, który bywa określany mianem mobilnego odpowiednika Call of Duty. W grze otrzymamy obszerną kampanię fabularną, której akcja rozpocznie się w Wenecji, a potem rzuci nas w wiele różnorodnych punktów świata, w tym Tokio. Autorzy obiecują wiele sekwencji o filmowym rozmachu, a poza długimi misjami pojawią się także krótkie wyzwania typu Spec Ops, które będziemy mogli ukończyć w kilka minut.

Kampania zapowiada się obiecująco, ale długie życie mają grze zapewnić rozgrywki multiplayerowe. Udostępnione zostaną cztery tryby zabawy, a dzięki rozbudowanemu systemowi rozwoju postaci i modyfikowania ekwipunku będziemy mogli dopasować żołnierza do własnego stylu walki. Gra pozwoli na tworzenie sześcioosobowych oddziałów i korzystanie z opcji ograniczenia komunikacji tylko do ich członków, co ułatwi współpracę.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej