Mod Post Scriptum przeniesie taktyczną strzelankę Squad w realia II wojny światowej
Grupa moderów działających pod szyldem Periscope Games pracuje nad projektem Post Scriptum, którego celem jest przeniesienia akcji taktycznej strzelanki Squad w realia II wojny światowej. Modyfikacja skoncentruje się na Operacji Market Garden.
Obiecująca taktyczna strzelanka Squad wciąż znajduje się w produkcji i wczesna wersja sprzedawana w Steam Early Access jest dopiero w fazie alfa. Mimo to moderzy już rozpoczęli grzebanie przy tej produkcji. Część z nich połączyła siły i założyła zespół Periscope Games, który właśnie zapowiedział swój pierwszy projekt. Jest nim darmowa modyfikacja zatytułowana Post Scriptum i jej celem jest przeniesienie akcji Squad w realia II wojny światowej.
Mod skoncentruje się na Operacji Market Garden. Początkowo autorzy chcą odtworzyć jedynie słynną Bitwę o Arnhem, stoczoną w dniach 17-26 września 1944 roku, czyli starcie, które rozsławił film O jeden most za daleko. Moderzy nie wykluczają, że w przyszłości dodadzą do moda również inne potyczki, ale obecnie nie chcą przesadzić ze skalą projektu.
Post Scriptum przeznaczone będzie wyłącznie do rozgrywek wieloosobowych i pozwoli graczom na wcielenie się zarówno w żołnierzy brytyjskich, jak i niemieckich. Podczas zabawy bitwy toczone będą na poziomach zlokalizowanych w mieście, wioskach, lasach oraz farmach. Każda miejscówka ma zostać opracowana na podstawie autentycznych zdjęć i map z tamtych czasów.
Produkcja Post Scriptum ruszyła dopiero w marcu, ale Periscope Games powstało z połączenia dwóch zespołów tworzących mody w realiach II wojny światowej, co powinni znacząco przyśpieszyć produkcję. Na razie nie ujawniono jednak planowanej daty premiery projektu.
Warto przypomnieć, że Squad to komercyjna gra autorstwa zespołu, który wcześniej opracował moda Project Reality. Tym samym mamy tutaj przykład moderów tworzących do gry opracowanej przez innych moderów. Nie jest to zresztą pierwsza akcja tego typu dla części ludzi pracujących nad Post Scriptum. W skład tej ekipy wchodzi bowiem wielu weteranów PR:WW2, czyli projektu, który przeniósł Project Reality w realia II wojny światowej.
Wydawcy mocno zaniedbują ostatnio fanów strzelanek lubujących się II wojnie światowej. Lukę tę z powodzeniem wypełniają jednak zespoły niezależne, z których wiele wywodzi się ze społeczności moderskiej.
Tak stało się w przypadku studia Tripwire, które karierę rozpoczynało od modyfikacji Red Orchestra, aby potem przerobić ją na komercyjną produkcję z kilkoma kontynuacjami.
Podobny manewr wykonał zespół New World Interactive. Wpierw opracował on moda Insurgency, potem rozwinął go w pełną grę o tym samym tytule, a kilka dni temu autorzy rozpoczęli sprzedaż zbudowanej na tych fundamentach strzelanki Day of Infamy, której akcja toczy się w czasie II wojny światowej.