Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 listopada 2010, 12:40

autor: Adrian Werner

Minecraft - ponad pół miliona sprzedanych egzemplarzy i plany dalszego rozwoju

Pisaliśmy już o doskonałych wynikach finansowych niezależnej gry Minecraft. Okazuje się, że tempo sprzedaży nie maleje i do dzisiaj zakupiło tę produkcję już ponad pół miliona osób.

Pisaliśmy już o doskonałych wynikach finansowych niezależnej gry Minecraft. Okazuje się, że tempo sprzedaży nie maleje i do dzisiaj zakupiło tę produkcję już ponad pół miliona osób.

Minecraft - ponad pół miliona sprzedanych egzemplarzy i plany dalszego rozwoju - ilustracja #1

Obecnie gra posiada ponad 1,6 mln zarejestrowanych użytkowników, a wśród nich ponad 520 tysięcy wykupiło pełną wersję. Liczby te są tym bardziej imponujące, gdy weźmiemy uwagę fakt, że Minecraft wciąż znajduje się w fazie alpha. Markus Perrson, czyli człowiek, który praktycznie w pojedynkę opracował większość całego projektu stwierdził, że źródłem sukcesu jest głównie oryginalność mechaniki gry oraz nietypowy model biznesowy. Poprzez umożliwienie graczom wykupienia za niską cenę dostępu do wczesnych wersji deweloper stworzył bardziej osobistą relację ze swoimi klientami, co zaowocowało doskonałymi wynikami sprzedaży.

Nic nie wskazuje również, by tempo przyrostu użytkowników miało w najbliższym czasie zmaleć. Minecraft jest cały czas ulepszany i rozwijany, czego najlepszym przykładem jest wypuszczona wczoraj potężna aktualizacja. Wprowadziła ona nowy, przypominający piekło świat, do którego możemy się dostać przez specjalne portale. Bestiariusz powiększył się nowe monstra, które stanowią spore wyzwanie nawet dla doświadczonych graczy. Umożliwiono również wytworzenie własnego zegarka oraz rzeźbienie w dyniach i używanie ich potem jako ładnych (choć niezapewniających żadnej ochrony przed obrażeniami) hełmów. Ponadto tradycyjnie usunięto masę przeróżnych błędów i niedoróbek.

Minecraft - ponad pół miliona sprzedanych egzemplarzy i plany dalszego rozwoju - ilustracja #2

Ujawniono również, czego możemy się spodziewać w przyszłych aktualizacjach. Okazuje się, że twórcy planują wprowadzenie fabuły, która nada sens poczynaniom graczy i zachęci ich do dalszej zabawy. Ponadto umożliwione nam zostanie korzystanie z alchemii, a w wirtualnym świecie pojawią się miasta należące do potworów. Spore ulepszenia szykowane są również w sferze multiplayera. Nie wiadomo na razie jak rozbudowany zostanie ten aspekt gry, ale rozważany jest m.in. tryb Capture The Flag.

W Minecraft gracze wcielają się w górnika, który wpierw pozyskuje duże przypominające cegły bloki, a potem tworzy z nich różnego rodzaju konstrukcje i przedmioty. Gdy zapada noc pojawiają się potwory, których jedynym celem jest pozbawienie nas życia i tylko odpowiednie przygotowanie w czasie dnia ocalić nas może przed śmiercią. Autor zapowiada, że gra wejdzie w fazę beta jeszcze przed końcem roku. Wtedy też cena podskoczy do 14,95 euro.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej