Microsoft zapowiada nową markę i świętuje 20-lecie Xboksa
Microsoft świętuje 20-lecie konsoli Xbox oraz serii gier Halo. W ramach rocznicy firma wydaje specjalne gadżety. Zapowiedziano także stworzenie nowej marki gier.
- Microsoft świętuje 20-lecie premiery konsoli Xbox oraz gry Halo: Combat Evolved.
- Firma przedstawiła okolicznościową serię gadżetów.
- Zapowiedziano także nowy tajemniczy projekt, którym zajmuje się Xbox Game Studios.
3 stycznia 2001 roku konsola Xbox została po raz pierwszy zaprezentowana światu. Kilka miesięcy później pojawiła się w amerykańskich sklepach. W tym roku mija więc 20 lat od jej premiery. To także jubileusz wydania pierwszej odsłony serii Halo. Rocznica ta jest ważnym wydarzeniem dla Microsoftu, który postanowił uczcić ją specjalną serią gadżetów.
Firma zaprezentowała kolekcję produktów wydanych z okazji 20-lecia konsoli oraz gry Halo. Wśród nich pojawiły koszulki, torby, kubki oraz czapki. Wszystkie oznaczone są stylizowanym numerem 20, w który wpleciono logo Xboksa lub postać Master Chiefa.
Oprócz tego Microsoft udostępnił darmowe tapety oraz elementy kosmetyczne, które wykorzystać można do udekorowania swojego menu w Xbox Series X/S. Zapowiedziano także urodzinową transmisję na Twitchu, która rozpocznie się o godzinie 20:00 czasu polskiego.
Dzień przed rozpoczęciem celebracji pojawiło się także inne ważne ogłoszenie. W wywiadzie dla serwisu GamesRadar Ben Decker, szef działu usług Xboksa, zdradził, że Xbox Game Studios pracuje nad nową grą.
Mamy 23 studia, od Xboksa do Bethesdy, które pracują nad Halo, Forzą, Falloutem i nowym IP, o którym jeszcze nie mówiliśmy, a które wprawi Was w osłupienie. Wszystko to możemy dostarczyć na Game Passa w dniu premiery.
Na razie nie zdradzono żadnych informacji na temat nowej marki. Według niektórych źródeł może to być jednak projekt fantasy od studia IO Interactive. Gra twórców Hitmana miałaby być tytułem ekskluzywnym dla konsoli Xbox Series X/S. Na razie są to jednak tylko spekulacje.
- Xbox radzi sobie świetnie - Microsoft chwali się wynikami
- Polscy gracze pokochali abonamenty pokroju Xbox Game Pass
- Xboxy przynoszą straty, więc Microsoft nie obniży prowizji ze sprzedaży gier