Microsoft oficjalnie zapowiada Xbox Live na iOS i Androida
Deweloperzy tworzący gry na urządzenia mobilne będą mogli bez przeszkód korzystać z dobrodziejstw usługi Xbox Live, o czym poinformowała firma Microsoft. Na tym jednak nie koniec, gdyż gigant z Redmond wychodzi z większą inicjatywą mającą na celu ułatwienie życia twórcom na rozmaite sposoby.
Zgodnie z tym, o czym informowaliśmy Was na początku lutego, firma Microsoft oficjalnie zapowiedziała, że Xbox Live doczeka się wsparcia dla gier wydanych na urządzenia mobilne z systemami iOS i Android. Oznacza to, że deweloperzy tworzący produkcje przeznaczone na smartfony i tablety będą mogli korzystać ze wszystkich (bądź jedynie wybranych – decyzja będzie należeć do nich) dobrodziejstw usługi giganta z Redmond, pozwalając graczom na logowanie się na swoje konta i zdobywanie osiągnięć, łączenie się ze swoimi znajomymi, a także między innmi na dostosowanie opcji kontroli rodzicielskiej.
Na tym jednak nie koniec, gdyż rozszerzenie Xbox Live na nowe urządzenia to jedynie fragment tak zwanego Microsoft Game Stack, czyli inicjatywy, której celem jest wsparcie deweloperów poprzez oddanie im do dyspozycji szeregu przydatnych narzędzi, usług i serwisów. Poza usługą Xbox Live lista tych ostatnich obejmuje między innymi możliwość wykorzystania opartej na chmurze technologii Azure.
Należy odnotować, że wbrew temu, co można było usłyszeć jeszcze w lutym, obecnie na liście oficjalnie wspieranych urządzeń próżno szukać konsoli Nintendo Switch. Zapytany o to Kareem Choudhry (wiceprezes ds. technologii chmury w Microsofcie) stwierdził w rozmowie z redakcją serwisu The Verge, że choć celem firmy jest „zjednoczenie dwóch miliardów graczy z całego świata”, w tej chwili nie ma ona żadnych ogłoszeń związanych z konsolą giganta z Kioto.
W tym momencie warto jeszcze przypomnieć o szykowanym przez Microsoft Project xCloud, czyli usłudze, która dzięki streamingowi pozwoli zagrać w dowolną xboksową grę na smartfonie i tablecie; jej publiczne testy mają wystartować jeszcze w tym roku.