Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 10 lutego 2006, 10:03

Microsoft i Ubisoft zainteresowane przejęciem Lionhead Studios

Firma Lionhead Studios może już wkrótce stracić swoją niezależność. W Internecie pojawiły się ostatnio informacje, z których wynika, że dwa duże koncerny są zainteresowane kupnem studia, oczywiście wraz z posiadanymi przez nie licencjami.

Firma Lionhead Studios może już wkrótce stracić swoją niezależność. W Internecie pojawiły się ostatnio informacje, z których wynika, że dwa duże koncerny są zainteresowane kupnem studia, oczywiście wraz z posiadanymi przez nie licencjami.

Microsoft i Ubisoft zainteresowane przejęciem Lionhead Studios - ilustracja #1
Logo firmy Lionhead Studios

Najpoważniejszymi kandydatami do przejęcia Lionhead Studios są firmy Microsoft oraz Ubisoft. Spośród tej dwójki, bardziej związany ze studiem Peterea Molyneuxa jest gigant z Redmond. To właśnie koncern założony przez Billa Gatesa współpracował z Lionhead Studios przy wydaniu jednego z największych hitów firmy – gry Fable. Anonimowy informator w Electronic Arts ujawnił, że również w siedzibie potentata branży elektronicznej rozrywki, rozpatrywana jest kwestia wykupienia studia Molyneuxa. Gdyby koncern włączył się do licytacji, mógłby zostać najpoważniejszym kandydatem do przejęcia całkowitej kontroli nad Lionhead Studios.

Do tej pory firmie Petera Molyneuxa udawało się utrzymywać niezależność. Rozmowy na temat wykupienia Lionhead Studios odbywały się już wcześniej. Zainteresowania wykazał koncern Elevation Partners, który jednak zdecydował się na inwestycję w Pandemic Studios oraz BioWare Corp. Ostatnio firma, w której udziały ma Bono z grupy rockowej U2, celuje w Take 2 Interactive.

Microsoft i Ubisoft zainteresowane przejęciem Lionhead Studios - ilustracja #2
Peter Molyneux

Lionhead Studios jest smakowitym kąskiem w branży elektronicznej rozrywki. Na swoim koncie ma nie tylko wspomnianą wyżej grę Fable, ale również takie produkcje jak Black & White, czy The Movies.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej