Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 października 2007, 14:19

autor: Piotr Doroń

Microsoft i partnerzy nie rezygnują z adaptacji filmowej cyklu Halo

Informacja o uśmierceniu dotychczasowego projektu filmowej adaptacji cyklu gier o przygodach nieustraszonego Master Chiefa, zasmuciła z pewnością wielu fanów serii Halo. Nie powinni oni jednak tracić nadziei.

Informacja o uśmierceniu dotychczasowego projektu filmowej adaptacji cyklu gier o przygodach nieustraszonego Master Chiefa, zasmuciła z pewnością wielu fanów serii Halo. Nie powinni oni jednak tracić nadziei.

Takie oto przesłanie niesie za sobą artykuł zamieszczony w najnowszym numerze magazynu Variety. Z informacji uzyskanych przez jego redakcję wynika, że projekt na dotychczasowych zasadach rzeczywiście upadł, nie oznacza to jednak rezygnacji z doprowadzenia go do szczęśliwego końca w nieco zmienionej formie. Firma Microsoft oraz nowozelandzkie studia Weta Digital oraz Weta Workshop są bowiem na tyle zdeterminowane, że kasacja filmu wydaje się być w chwili obecnej bardzo wątpliwa.

Świadczy o tym m.in. fakt rozpoczęcia poszukiwań nowych partnerów (w postaci wytwórni filmowych) oraz dystrybutorów, mogących wesprzeć aktualną ekipę w produkcji i sprzedaży obrazu. Zastąpią oni dotychczasowych wspólników, czyli 20th Century Fox i Universal Pictures, którzy zrezygnowali z projektu w dosyć niejasnych okolicznościach. Według Kena Kaminsa, reprezentanta producentów adaptacji Halo, czyliPetera Jacksona oraz Fran Walsh, głównym powodem nieporozumień nie były niedomówienia w kwestii budżetu i jego anormalnego wzrost, co sugerowały niektóre zachodnie media, jak i same wytwórnie, a coś znacznie poważniejszego. Mianowicie, chęć jego obcięcia, co miało wymusić na filmowcach przyspieszenie prac nad obrazem.

Producenci adaptacji Halo są przekonani, że nawiązanie współpracy z nowymi i, przede wszystkim, odpowiedzialnymi partnerami wpłynie pozytywnie na proces jego tworzenia.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej