autor: Mateusz Kądziołka
Michel Ancel zdradza kolejne szczegóły na temat Rayman Origins
Michel Ancel – jeden z najsławniejszych francuskich projektantów gier wideo – w wywiadzie dla magazynu Game Informer opowiedział o swojej pracy nad produkcją Rayman Origins. Z rozmowy dowiedzieliśmy się m.in. o poziomie trudności oraz sposobie dystrybucji najnowszego tytułu Ubisoft Studios.
Michel Ancel – jeden z najsławniejszych francuskich projektantów gier wideo – w wywiadzie dla magazynu Game Informer opowiedział o swojej pracy nad produkcją Rayman Origins. Z rozmowy dowiedzieliśmy się m.in. o poziomie trudności oraz sposobie dystrybucji najnowszego tytułu Ubisoft Studios.
Ancel już na początku zaznaczył, że Rayman Origins będzie grą znacznie łatwiejszą niż pierwszy Rayman, którego wiele osób w ogóle nie ukończyło. Niemniej jednak Ubisoft Studios nie zapomina o weteranach platformowek. Rayman Origins ma zapewnić dobrą zabawę zarówno osobom uwielbiającym zaliczyć grę w 100% i zdobyć wszystkie „znajdźki”, jak i wytrawnym speed-runnerom, stawiającym sobie za cel jak najszybsze przebrnięcie przez dany tytuł. Oczywiście nie zabraknie i bardzo trudnych wyzwań, które ukończą tylko najwytrwalsi.
Kolejną nowinką dotyczącą rozgrywki jest zaimplementowanie 4-osobowego trybu współpracy na wzór tego z New Super Mario Bros. Wii. Ancel zapewnił, że wszystkie plansze projektowane były z myślą zarówno o samotnej, jak i drużynowej zabawie. Dzięki temu, osoby preferujące tylko jeden z dwóch rodzajów rozgrywki nie będą stratne. Podczas trybu kooperacji, gracze będą mogli wcielić w Raymana, Globoxa i dwie istoty z rasy Teensie. Na chwilę obecną została potwierdzona tylko lokalna rozgrywka multiplayer.
Jeśli chodzi o system dystrybucji to tutaj zaszły najpoważniejsze zmiany. Pierwotnie Rayman Origins był zapowiadany jako tytuł do ściągnięcia z PlayStation Network i Xbox Live. Teraz jednak firma Ubisoft zdecydowała, że pojawi się on w bardziej tradycyjnej formie, czyli w pudełkach na półkach sklepowych.
Przypominamy, że Rayman Origins to platformówka, której akcja umiejscowiona została w całkowicie dwuwymiarowym środowisku. Gra charakteryzuje się bajecznie kolorową oprawą graficzną oraz bardzo dokładną animacją bohaterów. Firma Ubisoft planuje wydać ten tytuł w okresie świątecznym.