autor: Michał Marian
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – twórca serii o swoich najnowszych planach
Japoński twórca gier i wiceprezes firmy Konami, Hideo Kojima, udzielił ostatnio serwisowi 4Gamer obszernego wywiadu, w którym omawia swoje plany dotyczące najnowszej odsłony serii Metal Gear Solid. Ojciec Solid Snake'a wyraża w nim także podziw dla gry The Divison oraz niewyklucza skorzystania z technologii Kinect oraz SmartGlass oferowanych przez platformę Xbox.
Pierwsze konkretne szczegóły na temat najnowszej odsłony serii Metal Gear Solid poznaliśmy podczas minionych targów E3 2013. Gdy emocje związane z największą branżową imprezą zdążyły już stopniowo opaść, nadszedł czas refleksji i podsumowań. Twórca marki oraz postaci Solid Snake’a, Hideo Kojima, w wywiadzie dla serwisu 4Gamer podzielił się swoimi odczuciami i dalszymi planami dotyczącymi jego kolejnej produkcji - Metal Gear Solid V: The Phantom Pain.
W swej wypowiedzi Kojima podkreśla, że piąta część cyklu będzie przede wszystkim „realistycznym symulatorem skradania”. Ponadto decyzje podejmowane przez graczy będą mieć znacznie większy wpływ na charakter rozgrywki niż miało to miejsce do tej pory.
To już nie tylko kwestia przestrzegania reguł wyznaczonych przez grę. Sami podejmujemy decyzję, w jaki sposób chcemy dotrzeć do naszego celu - piechotą czy samochodem. Nocą napotkamy znacznie mniej straży, lecz będzie nas dużo łatwiej zauważyć jeśli włączymy przednie światła. Oczywiście z kolei w ciągu dnia liczba strażników znacznie się powiększy.
Wydaje mi się, że określenie „realistyczny symulator skradania” jest w tym wypadku bardzo trafne. Wcześniej kiedy gra była bardziej liniowa wszystko można było łatwo przewidzieć, ponieważ projektanci po prostu umieszczali eksplozję w jednym, a walący się mur w drugim miejscu. Przypominało to trochę nawiedzony dom. Teraz okoliczności się zmieniają. Tworząc tę grę chciałem umożliwić milionom różnych graczy rozgrywanie jej na miliony różnych sposobów.
Japoński twórca, choć pewny swego, zachowuje jednak właściwą dla tamtejszej kultury skromność i z dużym szacunkiem wypowiada się o swoich rywalach z branży.
Myślałem, że spotkał się on (Metal Gear Solid V – dop. autor) z bardzo pozytywną reakcją, jednakże po zobaczeniu The Division od Ubisoftu poczułem, że muszę pracować jeszcze ciężej.
Kojima wyraził również spore zainteresowanie technologiami Kinect oraz SmartGlass, które być może znajdą zastosowanie w xboksowej wersji Metal Gear Solid V: The Phantom Pain.
Kinect niesie ze sobą bardzo dużo możliwości. Z chęcią przekonam się, jak dokładnie mogę wykorzystać komendy głosowe oraz poruszanie za pomocą gestów.
Na koniec warto także wspomnieć na temat zmian w dotychczasowej obsadzie aktorskiej serii. Z informacji zawartej na profilu gry w serwisie IMDb wynika, że w rolę Big Bossa wcieli się Kiefer Sutrherland, zaś jej dotychczasowy odtwórca, David Hayter, zagra enigmatyczną postać Davida (Solid Snake’a?). Zmiana kadrowa nie przeszła bez echa, bowiem Hayter pracował nad tytułem od samego początku. Zainteresowany skomentował całą sytuację, w charakterystyczny dla siebie sposób, za pomocą swojego konta w serwisie Twitter.
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain ma ukazać się w 2014 roku na PC, PlayStation 3, Xboksa 360, PlayStation 4 oraz Xboksa One.