autor: Michał Orlikowski
Metal Gear Solid V otrzyma funkcję tworzenia własnych misji
Rewolucja w serii Metal Gear Solid, jaką jest przeniesienie akcji Phantom Pain do otwartego świata, przyniesie ze sobą także inne elementy mające uczynić rozgrywkę mniej liniową. Hideo Kojima zapowiedział możliwość kreowania własnych misji.
Nadchodząca odsłona serii Metal Gear Solid, opatrzona podtytułem Phantom Pain, zapowiada się na rewolucyjną dla całej sagi. Przeniesienie akcji do świata o otwartej strukturze zwiastuje wprowadzenie nowych rozwiązań i możliwości. Hideo Kojima, ojciec marki, zamierza przekazać w ręce graczy narzędzie, za pomocą którego sami wyznaczą sobie cele na pustyniach Afganistanu – kreator misji.
Do planowania samodzielnych akcji posłuży nam jednak nie kontroler i ekran telewizora, a smartfony oraz tablety. Jednym z planów Kojimy odnośnie tytułu jest właśnie powiązanie ze sobą gry i urządzeń mobilnych – tworzenie misji ma stanowić jeden z obszarów tej współpracy.
W ręce graczy trafia pełnia swobody – znikną już granice stawiane w poprzednich częściach. Przy pomocy tabletów i smartfonów będą mogli oddziaływać w różnoraki sposób na świat gry.
Nie wiemy obecnie, w jaki sposób miałoby przebiegać projektowanie zadań, ani też jakie interakcje czekają nas za pośrednictwem urządzeń mobilnych.
Metal Gear Solid V: Phantom Pain trafi na obecną generację konsol, Xboksa 360 i PlayStation 3, oraz najnowsze platformy sprzętowe – Xboksa One i PlayStation 4. Prace nad pecetową wersją trwają, ale „nie są w tej chwili priorytetem”. Data premiery gry wciąż pozostaje owiana tajemnicą.