Metal Gear Online debiutuje na konsolach
Dziś debiutuje na konsolach Metal Gear Online, czyli sieciowy moduł gry Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Twórcy stopniowo udostępniają serwery gry dla graczy w poszczególnych regionach, a jednocześnie opublikowano patch 1.04, który wprowadza garść nowości do tego udanego sandboksa.
Ponad miesiąc po premierze Metal Gear Solid V: The Phantom Pain doczekaliśmy się premiery modułu sieciowego tej udanej produkcji – Metal Gear Online. Dziś bowiem zadebiutował patch 1.04, która pozwala graczom na pobranie MGO z serwisów dystrybucji cyfrowej. Bynajmniej nie oznacza to, że gracze mogą od zaraz uzyskać dostęp do trybu rozgrywek sieciowych. Jak poinformowali twórcy na Twitterze, od godziny 9:00 czasu polskiego zaczęli otwierać serwery gry dla poszczególnych regionów, ale minie nieco czasu, zanim wszyscy gracze otrzymają szansę skorzystania z MGO. Nie podano też przewidywanej godziny zakończenia tego procesu, ale ma pojawić się ogłoszenie, gdy usługa będzie dostępna dla graczy na całym świecie. Wypada też przypomnieć, że powyższe informacje dotyczą jedynie konsolowych wydań piątej odsłony serii Metal Gear – gracze pecetowi muszą poczekać do stycznia 2016 roku.
Niejako przy okazji patch wprowadził też modyfikacje w pozostałych aspektach MGSV: TPP, w tym w najazdach na FOB (Forward Operating Base), czyli jedynym dostępnym dotychczas elemencie sieciowym MGSV: TPP. Wśród zmian znalazły się mniejsze i większe usprawnienia, takie jak zwiększone nagrody za udane najazdy i misje online, większa różnorodność sieciowych zadań typu Combat Deployment, dodanie ekwipunku 7. poziomu czy możliwość skrócenia czasu rozbudowy bazy za MB Coins (wirtualną walutę w grze, pozyskiwaną za prawdziwe pieniądze). Pojawiły się także nowe dodatki, wśród których wypada wspomnieć o tzw. misjach Event FOB, a więc inwazjach na bazy graczy sterowanych przez komputer, bez ryzyka najazdów odwetowych. Przed tymi zaś można się zabezpieczyć przez wykupienie polisy ubezpieczeniowej (FOB Insurance), co zapobiegnie stratom zasobów i personelu. By jednak nie było za różowo, nawet z ubezpieczeniem nie otrzymamy zwrotu za sprzęt i personel porwany (tj. niebędący de facto naszą własnością), a także za rannych lub wykorzystanych do przygotowania obrony oraz za broń nuklearną.
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain to piąta duża odsłona uznanej serii skradanek od Hideo Kojimy. Podobnie jak wcześniejsze odsłony, gra oferuje rozbudowaną i poważną fabułę, a jednocześnie przepełniona jest motywami humorystycznymi. Produkcja zadebiutowała 1 września na PC, konsole PlayStation 3, Xbox 360, Xbox One oraz PlayStation 4.
- Oficjalna strona gry Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
- Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – poradnik do gry