Metacritic walczy z hejtem w recenzjach - gier nie ocenimy na premierę
Serwis Metacritic wprowadził ograniczenie związane z ocenami użytkowników. Od teraz strona nie pozwala wystawiać not w dniu premiery gry.
The Last of Us 2 było jedną z najbardziej oczekiwanych produkcji tego roku. Niestety, tytuł zasłynął bardziej z kontrowersji i bombardowania negatywnymi ocenami w serwisie Metacritic. Ten ostatni najwyraźniej podjął pewne kroki, by zapobiec podobnym sytuacjom w przyszłości. Jak zauważyli internauci z forum Resetera, przy ostatnio wydanych grach użytkownicy nie mają możliwości wystawienia własnej oceny w dniu premiery. Zamiast tego na stronie produkcji pojawia się prośba o spędzenie dłuższego czasu z tytułem i dodanie noty później.
Pomysł, by gracze musieli spędzić nieco czasu z grą przed wystawieniem oceny, sam w sobie łatwo zrozumieć. Niestety, w praktyce nie zapobiegnie to zalewom niesłusznych negatywnych ocen (na przykład za kwestie niezwiązane z samą grą) – po prostu co bardziej zawzięci użytkownicy zrobią to nieco później. Nadal też nie ma obowiązku potwierdzenia zakupienia danej produkcji. Niemniej twórcy mogą się cieszyć, że przynajmniej na premierę ich tytuł nie otrzyma „zasłużonych” 0/10, które – tak jak w przypadku TLoU2 – skutecznie obniżą średnią ocenę gry.