Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 maja 2010, 14:15

autor: Aleksander Kaczmarek

Mega Man Online w nowej strategii finansowej Capcomu

Japoński producent i wydawca gier ma pomysł jak wydostać się z finansowego dołka, w jakim znalazł się po zakończonym niedawno roku podatkowym. Capcom zamierza m.in. rozszerzyć portfolio oferowanych tytułów, skrócić czas ich produkcji i zwiększyć swój udział na rynku gier sieciowych. W tym ostatnim pomóc może Mega Man Online, czyli nowa odsłona serii klasycznych platformówek.

Japoński producent i wydawca gier ma pomysł jak wydostać się z finansowego dołka, w jakim znalazł się po zakończonym niedawno roku podatkowym. Capcom zamierza m.in. rozszerzyć portfolio oferowanych tytułów, skrócić czas ich produkcji i zwiększyć swój udział na rynku gier sieciowych. W tym ostatnim pomóc może Mega Man Online, czyli nowa odsłona serii klasycznych platformówek.

O słabych wynikach finansowych osiągniętych przez Capcom w roku podatkowym 2009/2010 pisaliśmy kilka dni temu. Przypomnijmy więc tylko, że zyski firmy spadły o 73% w porównaniu z rokiem wcześniejszym. W tej sytuacji kierownictwu japońskiego wydawcy gier nie pozostało nic innego jak przygotować nową strategię biznesową. Dokument dla udziałowców, który opublikowany został na firmowej stronie internetowej, liczy 45 stron i określa główne kierunki działań Capcomu w najbliższych kilkunastu miesiącach.

Mega Man Online w nowej strategii finansowej Capcomu - ilustracja #1

Podstawą nowej strategii ma być zwiększenie liczby oferowanych tytułów i rozwój już istniejących serii. Firma chce przede wszystkim skrócić czas potrzebny na tworzenie gier. Zlokalizowane w Japonii studia deweloperskie Capcomu mają być bardziej efektywne a dodatkowo wspierane przez firmy z zewnątrz, zatrudniane na zasadzie outsourcingu. Kluczowa będzie też współpraca z partnerami z innych krajów.

Drugi element strategii biznesowej związany jest z rozwojem rynku pecetowych gier sieciowych głównie w Azji. Firma zamierza zwiększyć liczbę tytułów sprzedawanych w dystrybucji cyfrowej, a także rozszerzyć ofertę dodatków do pobrania przez Internet. Szefowie Capcomu dostrzegają też duży potencjał rynku gier na urządzenia przenośne w tym smartphony i iPad.

W dokumencie znalazły się także prognozowane wyniki sprzedaży najważniejszych tytułów w ofercie wydawcy. W roku fiskalnym 2010/2011 Capcom chce sprzedać 3,6 mln kopii gry Monster Hunter Freedom 3 (głównie w krajach azjatyckich), 3 mln Dead Rising 2 (Azja, Ameryka Północna, Europa), 2,2 mln Lost Planet 2 (Azja, Ameryka Północna, Europa) oraz 2 mln Marvel vs. Capcom 3 (na cały świat).

Mega Man Online w nowej strategii finansowej Capcomu - ilustracja #2

Niestety nie podano założeń finansowych związanych z Mega Man Online. Gra, o której istnieniu dowiedzieliśmy się z lektury strategii biznesowej, powstaje we współpracy z południowokoreańską firmą Neowiz Games Corporation. Partner Capcomu znany jest z takich tytułów jak DJMAX (w wersji na pecety oraz konsole PlayStation Portable) a także Battlefield Online (sieciowa, azjatycka wersja Battlefield 2, obecnie w fazie otwartych beta-testów). Mega Man Online wróży powrót legendarnej, zapoczątkowanej w 1987 roku serii na komputery PC. Ostatnia gra z odzianym w niebieski kombinezon bohaterem, opatrzona cyferką 10, ukazała się w marcu tego roku w wersji na konsole Xbox 360, PlayStation 3 oraz Nintendo Wii.