Medal of Honor: Above and Beyond wymaga ponad 300 GB miejsca przy instalacji
Medal of Honor: Above & Beyond ma spore szanse na zostanie największą grą tego roku. Przynajmniej dosłownie, bo do zainstalowania nowego dzieła studia Respawn Entertainment będziemy potrzebować grubo powyżej 300 GB miejsca na dysku.

Nadchodzące Medal of Honor: Above and Beyond łatwo uznać za poboczną odsłonę tego zasłużonego cyklu. W końcu mowa o grze wykorzystującej technologię wirtualnej rzeczywistości, a takowe zwykle kojarzone są z rozmaitymi tytułami na kilka godzin (albo i mniej) lub „doświadczeniami VR”, nie z – jak w tym przypadku – pełnoprawnym FPS-em z kampanią fabularną i trybem sieciowym. A już na pewno nie takim, który zajmuje 170 GB miejsca na dysku i potrzebuje drugie tyle przy instalacji, tym samym będąc jedną z dosłownie największych gier wideo 2020 roku.
Medal of Honor: Above and Beyond – zalecane wymagania sprzętowe:
- Procesor: Intel i7 9700K lub lepszy
- Karta graficzna: Nvidia GeForce RTX 2080 lub lepsza
- Pamięć RAM: 16 GB (DDR4)
- Miejsce na dysku twardym: 170 GB wolnej przestrzeni (340 GB do rozpakowania plików, zalecany dysk SSD)
- Inne: zestaw rzeczywistości wirtualnej (Oculus Rift, Steam VR)
Powyższe informacje przekazał m.in. Polygon, a pochodzą one z przewodnika dla recenzentów otrzymanego przez amerykańską redakcję. Potwierdził je też Mike Doran z Oculus Studios w serwisie Reddit. Dla porównania: Half-Life: Alyx potrzebowało zaledwie 68 GB miejsca na dysku, pecetowe Red Dead Redemption 2 150 GB, a ostatnie Call of Duty wymaga 175 GB wolnej przestrzeni (bez tekstur Ultra RTX). W przypadku tej drugiej gry jej rozmiar wzbudził powszechną niechęć i zapewne nie inaczej będzie w przypadku nowego Medal of Honor. Zwłaszcza że miejsce potrzebne do instalacji znacznie przebija wymagania zimnowojennego CoD-a, nawet z dodatkowymi plikami pod ustawienia Ultra RTX w tamtej produkcji. Na pocieszenie podano, że aktualizacje gry nie będą miały aż takiego zapotrzebowania na wolną przestrzeń (via Polygon).
Nie jest jasne, dlaczego Medal of Honor: Above and Beyond potrzebuje aż tyle miejsca na dysku, zwłaszcza przy instalacji. Pewną wskazówką może być sytuacja z pierwszym Titanfallem. Gra zajmowała na komputerach osobistych 21 GB wolnej przestrzeni na dysku, ale podczas instalacji trzeba było zapewnić ponad dwukrotnie więcej miejsca. Powodem były nieskompresowane pliki dźwiękowe, same w sobie ważące 35 GB. Był to celowy zabieg studia Respawn Entertainment, co – jak informował serwis Eurogamer – miało odciążyć zasoby systemowe. Chodziło o to, by procesor nie musiał odpowiadać za rozpakowanie zarchiwizowanych danych audio, co obciążyłoby słabsze komputery z dwurdzeniowymi CPU.
Czy podobną filozofię zastosowano teraz, po ponad sześciu latach i debiucie kolejnych generacji procesorów? Odpowiedź możemy poznać po premierze i zyskaniu dostępu do plików gry. Medal of Honor: Above and Beyond zadebiutuje w nocy z 11 na 12 grudnia na komputerach osobistych. Jeśli chcecie zawczasu sprawdzić, jak wygląda produkcja, Mike Doran podzielił się nowymi fragmentami rozgrywki w serwisie Reddit.