autor: Łukasz Szliselman
MechWarrior Online w wersji 1.0 pod koniec lata
Najpóźniej 21 września 2013 roku MechWarrior Online doczeka się łatki z numerem 1.0, wraz z którą otwarta beta dobiegnie końca. W międzyczasie twórcy planują zwiększyć limit graczy, poprawić interfejs i otworzyć opcję dołączania do różnych frakcji.
Mimo że fani wielkich robotów bojowych od kilku miesięcy mogą bawić się w MechWarrior Online, gra wciąż pozostaje w fazie otwartej bety. Aktualizacja 1.0 nadejdzie pod koniec lata, najpóźniej 21 września 2013 roku. Do tego czasu produkcja doczeka się niejednej łatki. Studio Piranha Games zdradziło, jakie zmiany czekają tę produkcję z elementami MMO.
Rozgrywka w MechWarrior Online skupia się wyłącznie na kilkuosobowych bitwach typu PvP – tutaj nic się nie zmieni. Zapytani o potyczki ze sztuczną inteligencją, twórcy wyznali, że nie planują podobnego modelu rozgrywki. Zmianie ulegnie za to liczba graczy, biorących udział w meczu. Obecnie starcia koncentrują się na zmaganiach dwóch drużyn po 8 osób. Nie dalej, niż za dwa miesiące limit ten zostanie podniesiony do 12 graczy na stronę. Twórcy uznali również, że grze przyda się lepszy interfejs. Jego nowa, bardziej przejrzysta wersja ma być ukłonem w stronę nowicjuszy.
Trzecia duża zmiana to podział na role. Finalna wersja gry postawi przed grającymi wybór – czy działać na własną rękę, wesprzeć jedną z wojujących ze sobą frakcji, czy też dołączyć do grupy najemników. O ile dwie pierwsze opcje będą dostępne dla wszystkich za darmo, to zostanie najemnikiem ma wymagać uiszczenia odpowiedniej opłaty.
MechWarrior Online jest z założenia tytułem free-to-play z mikropłatnościami. Po oficjalnej premierze tytułu będzie się dało wykupić konto premium na dzień, miesiąc lub 60 dni. Miesięczna opłata wyniesie 10 dolarów. Rzecz jasna nic nie stanie na przeszkodzie, by bawić się bez płacenia.