autor: Bartosz Świątek
Mass Effect Legendary Edition - testy wydajności na PS4 i Xbox One
Redaktorzy serwisu Digital Foundry sprawdzili, jak konsole ósmej generacji radzą sobie z kolekcją Mass Effect: Legendary Edition. Niektóre rezultaty testów są dość zaskakujące.
W SKRÓCIE:
- w trybie Quality najlepiej wypada Xbox One X;
- w trybie faworyzującym wydajność najlepiej radzi sobie PlayStation 4 Pro;
- bazowe warianty PS4 i Xboksa One pozwalają pograć w rozdzielczości 1080p i około 30 klatkach animacji na sekundę;
- na wszystkich konsolach 8. generacji lepszym wyjściem jest granie w trybie Quality.
Serwis Digital Foundry przygotował materiał, który prezentuje działanie gry Mass Effect: Legendary Edition na wszystkich konsolach poprzedniej generacji – PlayStation 4, PlayStation 4 Pro, Xboksie One S oraz Xboksie One X.
W przypadku każdej z platform możemy wybrać pomiędzy dwoma trybami, które kładą nacisk albo na jakość obrazu, albo na liczbę klatek animacji na sekundę. Wybierając pierwszy z nich na PlayStation 4 i Xboksie One S otrzymujemy rozdzielczość 1080p i około 30 klatek animacji na sekundę, zaś na PS4 Pro i Xboksie One X dynamiczną rozdzielczość 4K z taką samą liczbą fps. Pod względem wydajności, w trybie Quality najlepiej radzi sobie bazowy model PS4 oraz mocniejszy wariant Xboksa One, przy czym na szczególną uwagę zasługuje maszyna Microsoftu, która oferuje niemal perfekcyjnie stabilne 30 fps w rozdzielczości 4K (wartość ta utrzymuje się nawet w wyjątkowo wymagających scenach, takich jak początek Mass Effect 3).
Nieco gorzej w trybie Quality radzi sobie PlayStation 4 Pro, co najprawdopodobniej jest związane ze zbyt wysoką rozdzielczością. Z kolei bazowy Xbox One oferuje całkiem przyzwoite doświadczenie, z dość stabilnymi 30 klatkami animacji na sekundę – spadki mają miejsce głównie w bardziej problematycznych lokacjach lub fragmentach gry.
W trybie faworyzującym wydajność otrzymujemy większą liczbę fps, ale rozdzielczość na PS4 Pro i Xboksie One X spada do 1440p. Nie ma tu blokady maksymalnej liczby klatek (na bazowym PS4 i Xboksie One S jest to główna zmiana, bo rozdzielczość pozostaje na poziomie 1080p), a z wydajnością jest bardzo różnie. W tym przypadku najlepiej radzi sobie PlayStation 4 Pro, które wyprzedza Xboksa One X i PlayStation 4. Stawkę zamyka Xbox One S. Co ciekawe, rezultaty te dotyczą wyłącznie gameplayu – w czasie scen przerywnikowych liczba fps na konsolach Sony spada drastycznie i prezentuje się gorzej niż u konkurencji.
Niestety, żadna z maszyn nie jest w stanie zbliżyć się do stabilnych 60 klatek w trybie Performance, a ciągłe wahania fps sprawiają, że po jego włączeniu rozgrywka staje się mniej komfortowa. Zdaniem redaktorów Digital Foundry na każdej z omawianych platform tryb Quality jest lepszym sposobem na doświadczenie Mass Effect: Legendary Edition.
- Mass Effect: Legendary Edition - lepszej okazji do zagrania nie będzie!
- Mass Effect: Legendary Edition – strona oficjalna