Masa funkcji w Mortal Kombat 11 wymaga połączenia z siecią
Mortal Kombat 11 wymaga połączenia sieciowego do odblokowania sporej części zawartości. Takie informacje pojawiły się w skasowanym już wpisie jednego z deweloperów. Ponadto potwierdzono obecność mikrotransakcji.
Do premiery Mortal Kombat 11 pozostał niecały tydzień, nie powinno więc nikogo dziwić, że o grze wiemy już całkiem sporo. To, czego nie ujawnili twórcy, zdradził użytkownik serwisu Reddit o pseudonimie Datrael, który miał już okazję zapoznać się z nową odsłoną brutalnego cyklu. Jednak choć fani z radością zobaczyli m.in. alternatywne stroje dla wojowników, dostępne areny oraz nowe Fatality Shao-Kahna (możecie je obejrzeć na filmiku zamieszczonym poniżej), jedna informacja wzbudziła niepokój. Otóż Datrael donosi, jakoby część zawartości Mortal Kombat 11 była niedostępna bez połączenia sieciowego. Nie dziwi to w przypadku wbudowanego sklepu, ale według użytkownika to samo dotyczy dwóch innych elementów: Krypty oraz Wież Czasu. Pierwszy z nich pozwala na odblokowanie różnorodnych dodatków w zamian za walutę zdobywaną za aktywną grę: grafik koncepcyjnych, utworów muzycznych, kostiumów itd. Drugi to tryb wyzwań przypominający Multiverse z Injustice 2, w którym bierzemy udział w pojedynkach na specjalnych zasadach.
- Krypta, Wieże Czasu oraz osiągnięcia w Mortal Kombat 11 będą niedostępne w trybie offline;
- informacja pochodzi od osób, które zdołały zdobyć kopie gry przed premierą, i została potwierdzona przez pracownika NetherRealm Studios (we wpisie, który został usunięty);
- twórcy potwierdzili obecność mikrotransakcji, które umożliwią szybsze zdobycie elementów kosmetycznych.
Niektórzy zwracali uwagę, że być może twórcy celowo zablokowali dostęp do tych atrakcji, by tego typu przecieki nie zdradziły wszystkiego, co gra ma do zaoferowania. W takim przypadku dostęp do nich uzyskalibyśmy po pobraniu patcha wydanego jednocześnie z premierą gry. Miałoby to sens, niemniej wciąż nie ucieszyłoby osób preferujących zabawę offline. Niestety, wygląda na to, że nie jest to tylko kwestia aktualizacji. Inny użytkownik Reddita doniósł o wpisie na Twitterze zamieszczonym przez pracownika NetherRealm Studios. Ten miał ogłosić, jakoby Mortal Kombat 11 wymagał połączenia sieciowego nie tylko do zdobywania osiągnięć i korzystania ze sklepu, lecz także do zabawy w Krypcie i Wieżach Czasu. Wiadomość została już usunięta, a dla odmiany nikt nie zdołał zrobić jej zrzutu ekranowego. Jednak Tyaren z forum Resetera potwierdził, że wspomniane elementy są niedostępne w trybie offline nawet po zainstalowaniu premierowej łatki.
Choć wciąż nie mamy oficjalnego potwierdzenia tych doniesień, informacja ostudziła zapał wielu graczy. Takie rozwiązanie sprawia, że bez zabawy online nie zdobędziemy w Mortal Kombat 11 niczego poza postaciami odblokowywanymi za postępy w trybie fabularnym. Szczególnie zawiedzione są nie tylko osoby z zawodnym łączem, ale także posiadacze Nintendo Switcha. Ci liczyli na możliwość zdobywania zawartości w trakcie korzystania z konsoli w trybie przenośnym, na przykład w drodze do pracy, co w obecnej sytuacji może być nieco utrudnione. Niektórzy pytają też, dlaczego potrzebne jest połączenie sieciowe do gry w trybie Wież Czasu, skoro było ono zbędne w przypadku wspomnianego wcześniej Multiverse w Injustice 2.
Nie jest to jedyna wiadomość, która nie ucieszyła fanów Mortal Kombat w ostatnich dniach. Twórcy dotrzymają słowa w sprawie nieobecności lootboksów, ale w grze będą mikrotransakcje (via Game Informer). Te pozwolą na zdobycie cyfrowej waluty na zakup elementów kosmetycznych, takich jak stroje czy Fatality. Owszem, zapewniono, że w sklepie nie znajdziemy nic, co wpływałoby na rozgrywkę, a cały jego asortyment będzie się dało zdobyć za aktywną grę, nie wydając ani złotówki. Pytanie tylko, ile czasu to zajmie? W końcu inna produkcja wydana przez Warner Bros. Interactive „zasłynęła” de facto wymuszeniem długiego grindu na graczach, którzy chcieli zobaczyć prawdziwe zakończenie historii Taliona bez sięgania do portfela.