Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 17 sierpnia 2015, 10:37

autor: Adrian Werner

March of Empires - Gameloft rzucił rękawicę Clash of Clans

Do dystrybucji w usługach App Store i Google Play trafiła strategia March of Empires, stanowiąca rozwinięcie pomysłów z Clash of Clans.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, studio Gameloft wypuściło grę March of Empires, czyli mobilną strategię, będącą kolejnym pretendentem do tronu zajmowanego przez Clash of Clans. Teraz każdy może osobiście sprawdzić czy śliczna grafika i garść świeżych pomysłów wystarczą, aby osiągnąć sukces na tym trudnym rynku.

Obecnie March of Empires dostępne jest na urządzenia mobilne z systemami iOS, Android i Windows Phone. Na wszystkich gra korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami.

Autorzy wykorzystali jako tło fabularne średniowiecze, ale potraktowali je z dużym dystansem i raczej nikt historii z tej gry nie będzie się uczył. Do wyboru są trzy frakcje – Rycerze z Wyżyn, Północni Carowie oraz Pustynni Sułtani. Każda z tych grup oferuje własne budynki i jednostki.

Podstawowe mechanizmy rozgrywki przypominają te z Clash of Clans i jego niezliczonych naśladowców. Zabawa dzieli się więc na dwie płaszczyzny. W ramach pierwszej zajmujemy się budową twierdzy i jej zarządzaniem. Musimy gromadzić surowce, konstruować budynki, gospodarować budżetem oraz tworzyć struktury obronne, które pozwolą nam odpierać ataki rywali. Druga płaszczyzna obejmuje bitwy rozgrywane w czasie rzeczywistym – po wyszkoleniu armii możemy ją wykorzystać do najechania ziem rywali.

Jednocześnie March o Empires nie zadowala się jedynie kopiowaniem pomysłów z Clash of Clans – autorzy wprowadzili też kilka nowych rozwiązań. Na mapie strategicznej pojawiła sie opcja podjęcia próby przejścia całego terytorium wroga, co jest trudniejsze, ale znacznie bardziej opłacalne niż wygrana jednej potyczki, a posiadane ziemie zapewniają cenne bonusy. Ponadto istnieje możliwość tworzenia sojuszy, a wśród stawianych przez nas budynków znajdują się takie, które wzmacniające przede wszystkim sojuszników. Bardziej rozbudowana niż standardowo jest także mechanika potyczek, pozwalajaca na wykorzystywanie formacji.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej